TNS OBOP: banki internetowe
Według danych z badania TNS OBOP interbus, 7% polskich Internautów deklaruje korzystanie z usług banków internetowych.
Tego typu usługa jest najbardziej popularna wśród osób w wieku 30-49 lat - stanowią oni 24,6% klientów. 8% posiadaczy kont w bankach internetowych ma pomiędzy 20 a 29 lat, zaś odsetek osób poniżej 20 roku życia wynosi zaledwie 0,3%. Ciekawym zjawiskiem jest popularność banków internetowych wśród osób powyżej 50 roku życia - stanowią oni prawie 10% użytkowników.
Bankowość internetowa jest szczególnie popularna wśród osób z wyższym wykształceniem, zamieszkujących największe miasta Polski. Z takich usług korzysta prawie 15% osób posiadających licencjat lub wyższe wykształcenie i niemal taki sam odsetek mieszkańców miast powyżej 500 tysięcy. Odsetek klientów banków internetowych z wyższym wykształceniem zwiększa się w dużych i średnich miastach (powyżej 100 tys. mieszkańców), gdzie wynosi aż 32%.
Należy pamiętać, że korzystanie z usług banków internetowych jest uwarunkowane dostępem do Internetu.
Przedstawione powyżej wyniki pochodzą z ciągłego badania interbus zrealizowanego w maju br. przez TNS OBOP na reprezentatywnej próbie mieszkańców Polski powyżej 15 roku życia. Zrealizowano 1019 wywiadów.TNS OBOP rozwój Internetu w Polsce śledzi już od 1998 roku., zaś od marca 2000 roku prowadzi ciągły pomiar. Badanie interbus skupia się na zagadnieniach związanych z: dostępem do sieci oraz planami jego uzyskania w najbliższej przyszłości; użytkownikami Internetu; podstawowymi zastosowaniami Internetu; stronami World Wide Web; portalami internetowymi; użytkownikami portali internetowych; serwisami internetowymi; e-commerce; bankowością internetową; pocztą elektroniczną; użytkowaniem poczty elektronicznej. Wszystkie wyniki pomiarów badania interbus są dostępne w oprogramowaniu Taylor Nelson Sofres do wielowymiarowych analiz danych i prezentacji wyników Miriad.