Usługi bankowe wciąż nieprzyjazne dla klientów

Usługi finansowe zbyt często dopasowane są do potrzeb oferujących je firm zamiast do oczekiwań klientów. W systemie bankowym powinny zajść zmiany, które dostosują usługi finansowe do codziennych potrzeb klientów, np. poprzez płatności mobilne.

- Jednym ze zjawisk, jakie zaobserwowaliśmy w ciągu ostatnich 15-20 latach w usługach finansowych jest to, że firmy zatraciły potrzebę wytwarzania produktów dla klienta. Banki czy firmy ubezpieczeniowe wypuszczały na rynek produkty, mając na uwadze swoje potrzeby, a nie oczekiwania klientów. Dlatego my chcemy wrócić do takiej kultury usług, gdzie produkt projektowany jest z myślą o kliencie i spełnia jego potrzeby - tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Udayan Goyal, współzałożyciel Anthemis Group.

Udayan Goyal zaznacza, że w ciągu ostatnich lat produkty i usługi finansowe stały się znacznie słabiej dopasowane do oczekiwań klientów. Tymczasem dzięki innowacjom może następować rozwój m.in. płatności mobilnych, które pozwalają na integrację usług finansowych z życiem codziennym.

Reklama

- Coraz popularniejsze stają się transakcje dokonywane przez telefony komórkowe. One już zdobyły pewne rynki, powoli wchodzą do Europy, ale najpierw były wprowadzone w krajach afrykańskich, gdzie zdobyły dużą popularność. To jest sposób płatności bardzo dopasowany do stylu życia - powiedział Goyal w czasie spotkania The Financial Services Club Polska w Ambasadzie Brytyjskiej.

Podkreśla również konieczność innych zmian dotyczących lepszego dostosowania usług finansowych do oczekiwań klientów. To np. zmiana form i sposobu udzielania kredytu. Jak zauważa Goyal, klienci nie chcą brać kredytu, tylko kupić dom, a pożyczka jest jedynie metodą finansowania. Dlatego w jego ocenie usługa finansowa powinna być oferowana w pakiecie przy zakupie nieruchomości lub samochodu.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Anthemis Group to międzynarodowa grupa zajmująca się doradztwem i inwestycjami w innowacyjne usługi finansowe. W portfelu spółek wspieranych przez Anthemis Group znajdują się firmy zajmujące się m.in. analizą danych, finansowaniem kapitału, zarządzaniem majątkiem, usługami finansowymi dla handlu detalicznego, ubezpieczeniami, m-commerce oraz wizualizacją danych.

Źródło informacji

Newseria Biznes
Dowiedz się więcej na temat: usługi | usługa | usługi finansowe | klient | bankowe | klienci | usługi bankowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »