Uważaj na wakacyjne pułapki!

Zaczął się okres letnich urlopów, ale uwaga - na wakacyjne pułapki, jakie szykują pensjonaty, hotele i ośrodki wczasowe. Zanim zarezerwujesz przeczytaj, na co uważać, by nie zamienić swojego urlopu w koszmar.

Współpracujący z nami portal jakość obsługi.pl zbadał wakacyjne preferencje Polaków i zapytał ich o to, z jakimi problemami muszą zmagać się w trakcie swojego urlopu. Na co zwracać uwagę i jak wybrać najlepsze miejsce?

Sprawdź pięć najczęstszych pułapek.

1. Niezgodna oferta, nieprawdziwe informacje, zaniżony standard. Ponad połowa badanych na własnej skórze przekonała się o tym, że to co było w ofercie mijało się z rzeczywistością. Niestety, rezerwując miejsce w pensjonacie, hotelu lub ośrodku wczasowym nie wiemy czy to, co zastaniemy na miejscu będzie podobne do tego, co widzieliśmy w ofercie. Aż 46 proc. badanych znalazło się w sytuacji, w której wyposażenie pokoju nie przypominało tego ze zdjęć. W co czwartym przypadku informacje podane w folderach i na stronach internetowych hoteli i pensjonatów były nieprawdziwe.

Reklama

By tego uniknąć, przed dokonaniem rezerwacji zapytaj, co wchodzi w skład wyposażenia pokoju lub apartamentu. Warto upewnić się też, czy z pokoju na pewno będziemy mieć taki widok, jaki chcemy. A na mapie szybko sprawdzisz czy rzeczywiście hotel znajduje się tak blisko morza, jak w ofercie. Czasami dodatkowe atrakcje zawarte w ofercie, np. basen, jacuzzi, SPA są dostępne tylko w ściśle określonej porze dnia. Kilka dodatkowych pytań przed rezerwacją może zaoszczędzić nam niemiłych niespodzianek.

2. Niesprzątane, brudne pokoje. Co drugi Polak, biorący udział w badaniu narzeka na brak czystości w pokojach i apartamentach. Decydując się na rezerwację w danym hotelu lub pensjonacie zapytaj, jak często są sprzątane pokoje i wymieniane ręczniki. Warto wiedzieć też, kiedy pokoje były odnawiane lub remontowane.

3. Cena i rezerwacja. W co trzecim przypadku faktyczna cena za pobyt w hotelu lub pensjonacie różniła się od tej prezentowanej w ofercie. Zdaniem badanych problemem jest też "znikająca rezerwacja". Pamiętaj, by zapytać się o dodatkowe koszty związane z pobytem - często nie wszystkie są wymienione w ofercie, np. parking, Internet, TV, opłata klimatyczna. Zawsze proś o potwierdzenie ostatecznej ceny za wynajem pokoju. Potwierdź rezerwację, by na miejscu nie okazało się, że nie widniejesz na liście gości.

4. Jedzenie. Na niesmaczne jedzenie narzeka 35 proc. badanych. Oczywiście są różne kulinarne gusta i to, co smakuje jednemu, dla drugiego będzie niejadalne. By nie być rozczarowanym, zapytaj się jakie jest menu, czy są przewidziane posiłki dla dzieci, wegetarian itp. Warto wiedzieć też, czy posiłki są wliczone w cenę pobytu i w jakich godzinach są wydawane.

5. Parking. Aż 58 proc. konsumentów korzystających z hoteli lub pensjonatów w czasie wakacji uważa, że dysponują one za małymi parkingami. To żadna przyjemność krążyć wokół hotelu i szukać miejsca dla naszego samochodu.

Unikniesz takiej sytuacji, jeśli przed zarezerwowaniem pokoju dowiesz się, czy hotel posiada parking, czy trzeba wcześniej zarezerwować miejsce parkingowe oraz czy i ile trzeba za nie zapłacić. Warto wiedzieć też, czy parking jest strzeżony a firma ponosi odpowiedzialność za ewentualne szkody. Gdzie szukać pewnych i sprawdzonych informacji?

Na koniec ważna wiadomość dla tych, którzy jeszcze nie zaplanowali swojego urlopu. Informacji o wycieczkach, hotelach i pensjonatach najlepiej szukać wśród znajomych i rodziny, bo aż 98 proc. badanych uznało to źródło informacji za najbardziej wiarygodne i pewne.

75 proc. do wiarygodnych zalicza opinie klientów oraz informacje na forach i portalach społecznościowych. Najmniej, bo tylko niespełna połowa ufa temu, co przedstawiają strony internetowe hoteli i pensjonatów.

Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Dowiedz się więcej na temat: biuro podróży | wakacje | turystyka | uważaj
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »