W sklepach promocja "na dzieci"

Z kryzysem przyrostu naturalnego walczy nie tylko Europa, ale też daleka geograficznie od nas Japonia. By zachęcić Japończyków podjęcia decyzji o posiadaniu potomstwa, rząd Kraju Kwitnącej Wiśni wpada na niekonwencjonalne pomysły...

W ramach przeciwdziałania kryzysowi demograficznemu Japonia zamierza zachęcić małżeństwa do posiadania większej liczby dzieci poprzez specjalne zniżki w zakupach - opublikował informację dziennik "Yomiuri Shimbun".

Według niego, rząd rozważa wydanie rodzinom posiadającym dzieci kart identyfikacyjnych, które gwarantowałyby zniżki w sklepach współpracujących z rządowym programem.

O wysokości rabatów mają decydować same sklepy, finansując w ten sposób program i uzyskując w zamian atuty reklamowe.

Zachętą dla posiadania większej liczby dzieci maja być także odpowiednie ulgi podatkowe. Rządząca Partia Liberalno-Demokratyczna proponuje wprowadzenie ulg podatkowych dla rodzin o najniższym dochodzie, mających więcej niż jedno dziecko. Wysokość ulgi zależałaby od liczby dzieci.

Reklama

W 2004 roku po raz pierwszy od zakończenia wojny liczba ludności w Japonii zmniejszyła się. Jest to przede wszystkim efekt spadku rodności kobiet - na statystyczną Japonkę przypada obecnie zaledwie 1,29 dziecka. Według demografów, by zapobiec spadkowi liczby ludności, współczynnik ten powinien wynosić 2,1.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: promocja | rząd | sklepy | Japonia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »