Więcej wydajemy na garderobę

Na odzież i obuwie w 2006 roku Polacy wydadzą 28,3 mld zł, czyli o 10 proc. więcej niż w poprzednim - wynika z raportu firmy analitycznej PMR. Tradycyjnie kupujemy na bazarach oraz w sieciach w centrach handlowych.

Na odzież i obuwie w 2006 roku Polacy wydadzą 28,3 mld zł, czyli o 10 proc. więcej niż w poprzednim -  wynika z raportu firmy analitycznej PMR. Tradycyjnie kupujemy na bazarach oraz w sieciach w centrach handlowych.

Według szacunków PMR, sprzedaż detalistów specjalizujących się w sprzedaży odzieży i obuwia w 2005 roku wyniosła 25,7 mld zł, co oznacza, że w porównaniu z rokiem 2004 jego wartość praktycznie nie zmieniła się.

Zdaniem analityka PMR, Marcina Szaleńca, wraz ze wzrostem zatrudnienia oraz wynagrodzeń, można się spodziewać zwiększenia wydatków na odzież i obuwie.

W Polsce odzież i obuwie można kupić w prawie 40 tys. sklepów. Rynek jest bardzo rozdrobniony o czym może świadczyć fakt, iż największy gracz pod względem wartości sprzedaży, firma LPP działająca od 1995 roku, posiada w nim zaledwie 2,7 proc. udział.

Reklama

Jak zauważa PMR, tradycyjne sklepy odzieżowe oraz bazary wciąż są miejscem, gdzie Polacy najczęściej kupują ubrania, ale coraz większego znaczenia nabierają sieci sklepów. Ich rola będzie rosła, przewiduje PMR. Naturalną lokalizacją dla sklepów sieci odzieżowych są centra handlowe, te zaś, chociaż dotychczas powstawały prawie wyłącznie w największych aglomeracjach, coraz częściej są budowane w miastach średniej wielkości, zauważa PMR.

PMR, to firma działająca od 10 lat, specjalizująca się w dostarczaniu informacji rynkowych oraz usług firmom zainteresowanym rynkami Europy Środkowo-Wschodniej.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: obuwie | odzież
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »