Większość Polaków łoży na cele dobroczynne
Dwie trzecie Polaków w okresie świątecznym łoży na cele dobroczynne. Jesteśmy w regionalnej czołówce. Wolimy przekazywać konkretne dobra materialne niż gotówkę.
Wyprzedzają nas Bułgarzy, gdzie świątecznego wsparcia organizacjom charytatywnym udziela aż 76 proc. badanych. Nasi południowi sąsiedzi wspierają dobroczynność znacznie rzadziej.
W Czechach wspieranie inicjatyw charytatywnych deklaruje zaledwie 40 proc. respondentów, a na Słowacji 46 proc. - wynika z badania zrealizowanego przez Ipsos na zlecenie Profi Credit.
Święta Bożego Narodzenia to czas, kiedy oprócz odbywania rodzinnych spotkań i obdarowywania najbliższych upominkami, częściej niż na co dzień myślimy o osobach potrzebujących.
W okresie świątecznym najchętniej pomagamy dzieciom, seniorom i zwierzętom.
Dwie trzecie Polaków oraz Czechów i aż 80 proc. Słowaków oraz Węgrów, którzy wspierają dobroczynność, robi to kupując prezenty dla dzieci z sierocińców lub przekazując pieniądze na rzecz najmłodszych dotkniętych ciężkimi chorobami.
Co ósmy badany z Polski pomoc kieruje do osób starszych. Na trzecim miejscu plasują się organizacje działające na rzecz zwierząt i schroniska.
- Badanie przeprowadzone dla Profi Credit przez Ipsos wyraźnie pokazuje, że Polacy odznaczają się na tle sąsiadów bardzo dużą wrażliwością społeczną. Nie tylko plasujemy się w czołówce najchętniej pomagających narodów, ale także wyróżnia nas sposób, w jaki wspieramy potrzebujących. Wolimy przekazywać konkretne dobra materialne niż gotówkę - mówi Jarosław Czulak, Dyrektor Działu Marketingu, Profi Credit.
Polacy najczęściej kupują dla potrzebujących konkretne produkty (39 proc.), rzadziej decydują się na datki pieniężne. Stanowi to nasz wyróżnik na tle innych narodów z tej części Europy. Bułgarzy (46 proc.) i Słowacy (42 proc.) zwykle wysyłają tzw. "cegiełki" sms-owe.
Czesi natomiast wybierają przelewy bankowe na rzecz konkretnych organizacji - w ten sposób pomaga aż 1/3 tamtejszych dobroczyńców.
Pomimo tego, że Czesi stanowią najmniej zaangażowane charytatywnie społeczeństwo, to wraz z Bułgarami, są oni najbardziej hojnymi darczyńcami. Niemal dwie trzecie Czechów (64 proc.) przekazuje na cele charytatywne więcej niż 15 zł.
Co ósmy Czech wspiera potrzebujących kwotą wyższą niż 75 zł. Więcej niż 30 zł ofiaruje potrzebującym 39 proc. Polaków i 45 proc. Bułgarów. Co szósta jednostkowa pomoc charytatywna w Bułgarii przekracza równowartość 105 zł.
Na Słowacji - osób wesprze potrzebujących kwotą do 38 zł.
- Nasza firma wspiera z każdym rokiem wspiera coraz więcej organizacji i projektów charytatywnych. Spółka ponownie stała się głównym partnerem Funduszu ONZ Pomocy Dzieciom - UNICEF. Profi Credit chętne angażuje się też w inicjatywy o charakterze lokalnym, jak wspieranie finansowe środowiskowych centrów pomocy, których standardowe środki często pozwalają na pokrycie tylko podstawowego zakresu działalności - wyjaśnia Jarosław Czulak.
_ _ _ _ _ _