Wniosek do arbitra bankowego
Niewłaściwe naliczanie odsetek, nieterminowe przesyłanie pieniędzy z linii kredytowej na rachunki deweloperów, odpowiedzialność za transakcje kartami płatniczymi przeprowadzone przez złodziei - to najczęstsze skargi klientów kierowane do biura arbitra.
Co powinien zawierać wniosek:
- imię i nazwisko klienta oraz adres,
- dokładne oznaczenie banku,którego dotyczy wniosek,
- określenie żądania, zwięzłe jego uzasadnienie i załączniki w postaci kopii dokumentów,
- wartość przedmiotu sporu,
- dokument potwierdzający zakończenie postępowania reklamacyjnego w banku lub oświadczenie
konsumenta, że nie uzyskał w terminie 30 dni odpowiedzi z banku na swoją skargę.
Arbiter rozpatrzy sprawę gdy:
- wartość przedmiotu sporu wynosi nie więcej niż 8 tys. zł,
- sprawa nie jest prowadzona przed sądem i nie została prawomocnie osądzona,
- jest to roszczenie pieniężne,które powstało po 1 lipca 2001 r.,
- wniosek dotyczy sporu z bankiem, który jest członkiem ZBP lub nie jest członkiem,ale złożył
oświadczenie, że będzie poddawać się rozstrzygnięciom arbitra bankowego i wykonywać jego
orzeczenia,
- wniosek nie dotyczy spraw związanych ze świadczeniami skarbu państwa.
Wniosek należy wysłać na adres: Bankowy Arbitraż Konsumancki, ul. Smolna 10a, 00-375 Warszawa;
do wniosku dołącz dowód wpłaty 50 zł (lub 20 zł, jeżeli wartość przedmiotu sporu jest niższa niż
50 zł); numer rachunku: PKO BP SA XV/O Centrum Warszawa 75 10201156 123130820.
Do arbitra można też zadwonić: 0 (prefix) 22 826 26 96 lub wysłać list pocztą elektroniczną:
arbiterbankowy@zbp.pl
źródło: Rzeczypospolita 18.07.2002