Wniosek do arbitra bankowego

Niewłaściwe naliczanie odsetek, nieterminowe przesyłanie pieniędzy z linii kredytowej na rachunki deweloperów, odpowiedzialność za transakcje kartami płatniczymi przeprowadzone przez złodziei - to najczęstsze skargi klientów kierowane do biura arbitra.

Niewłaściwe naliczanie odsetek, nieterminowe przesyłanie pieniędzy z linii kredytowej na rachunki 
deweloperów, odpowiedzialność za transakcje kartami płatniczymi przeprowadzone przez złodziei - 
to najczęstsze skargi klientów kierowane do biura arbitra.

Co powinien zawierać wniosek:

- imię i nazwisko klienta oraz adres,

- dokładne oznaczenie banku,którego dotyczy wniosek,

- określenie żądania, zwięzłe jego uzasadnienie i załączniki w postaci kopii dokumentów,

- wartość przedmiotu sporu,

- dokument potwierdzający zakończenie postępowania reklamacyjnego w banku lub oświadczenie

konsumenta, że nie uzyskał w terminie 30 dni odpowiedzi z banku na swoją skargę.

Arbiter rozpatrzy sprawę gdy:

- wartość przedmiotu sporu wynosi nie więcej niż 8 tys. zł,

- sprawa nie jest prowadzona przed sądem i nie została prawomocnie osądzona,

Reklama

- jest to roszczenie pieniężne,które powstało po 1 lipca 2001 r.,

- wniosek dotyczy sporu z bankiem, który jest członkiem ZBP lub nie jest członkiem,ale złożył

oświadczenie, że będzie poddawać się rozstrzygnięciom arbitra bankowego i wykonywać jego

orzeczenia,

- wniosek nie dotyczy spraw związanych ze świadczeniami skarbu państwa.

Wniosek należy wysłać na adres: Bankowy Arbitraż Konsumancki, ul. Smolna 10a, 00-375 Warszawa;

do wniosku dołącz dowód wpłaty 50 zł (lub 20 zł, jeżeli wartość przedmiotu sporu jest niższa niż

50 zł); numer rachunku: PKO BP SA XV/O Centrum Warszawa 75 10201156 123130820.

Do arbitra można też zadwonić: 0 (prefix) 22 826 26 96 lub wysłać list pocztą elektroniczną:

arbiterbankowy@zbp.pl

źródło: Rzeczypospolita 18.07.2002

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Arbiter Bankowy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »