Z hipermarketów wyciekły dane z kart i adresy klientów

Amerykańska sieć hipermarketów budowlanych Home Depot poinformowała w czwartek, że hakerzy, którzy włamali się do systemu spółki, od kwietnia do września przejęli adresy e-mail 53 milionów klientów.

We wrześniu spółka ujawniła, że hakerzy ukradli dane dotyczące kart bankowych użytych w ok. 56 mln transakcji.

Jak zapewniono, przejęte bezprawnie spisy danych adresowych "nie zawierały haseł dostępu ani informacji na temat kart bankowych czy jakichkolwiek innych informacji wrażliwych lub osobistych".

Spółka przekazała, że jest w kontakcie z poszkodowanymi klientami w USA i Kanadzie i ostrzega ich przed oszustami, którzy mogą starać się wyłudzić poufne informacje za pośrednictwem poczty internetowej.

Według Home Depot hakerzy początkowo dostali się do systemu, korzystając z loginu i hasła jednego ze sprzedawców. W posiadanie informacji o klientach weszli po zainstalowaniu złośliwego oprogramowania w systemach kas samoobsługowych na terenie USA i Kanady.

Reklama

Spółka, która 8 września przyznała, że padła ofiarą ataku hakerskiego, w połowie września podkreśliła, że "nie ma dowodów", by hakerzy zdobyli kody kart bankowych lub ingerowali w transakcje dokonywane w internecie.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »