Reklama

Z konta zniknęło ponad 20 tys. zł - kolejne oszustwo przy handlu internetowym

Policja powtarza apel, by z większą ostrożnością i ograniczonym zaufaniem podchodzić do autoryzacji transakcji finansowych w internecie... Ponad 20 tys. zł straciła 31-latka z powiatu sokólskiego, która udostępniła oszustom dostęp do swego konta, dane karty bankomatowej i hasła przeświadczona, że w ten sposób dostanie płatność za sprzedawane meble.

Oszustwo miało związek z handlem poprzez portale aukcyjne. Kobieta sprzedawała meble, spodziewała się ceny 650 zł; za pośrednictwem komunikatora internetowego zgłosiła się do niej osoba rzekomo zainteresowana transakcją. Zaproponowała skorzystanie z możliwości odbioru przesyłki za pośrednictwem usługi kuriera, przesyłając link do formularza, opatrzony też grafiką logo firmy kurierskiej.

Po jego wypełnieniu 31-latka miała dostać pieniądze. Zrobiła to, wpisując tam nie tylko swoje dane, ale też np. numer karty bankomatowej, login i hasła dostępowe do konta. Kiedy zalogowała się na swoje konto, okazało się, iż nie tylko nie dostała płatności, ale też tymczasem straciła ponad 20 tys. zł.

Reklama

Policja radzi, by z większą ostrożnością i ograniczonym zaufaniem podchodzić do autoryzacji transakcji finansowych w internecie. "Rozliczaj się bezpośrednio przez dany portal. Unikaj bezpośrednich transakcji. Uważaj na próby nawiązania kontaktu poza portalem, poprzez komunikatory" - podkreśla zespół prasowy podlaskiej policji.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Ostrzega, że oszuści mogą podrobić stronę portalu aukcyjnego oraz bramki płatniczej, a każde finalizowanie transakcji poza portalem aukcyjnym, czy to przez wiadomości mailowe, smsy i komunikatory, które zwierają linki powinno wzbudzić czujność.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »