Zapłacą niższe rachunki za prąd. Jest decyzja w sprawie powodzian

Tauron obniżył stawki za energię elektryczną dla powodzian. Taryfy sprowadzono do niższego poziomu - takiego jaki obowiązywał dwa lata temu.

Spółka Tauron Sprzedaż wprowadziła dla gospodarstw domowych z terenów objętych powodzią obniżone stawki za energię - takie, jakie obowiązywały dwa lata temu - przekazał rzecznik spółki Daniel Iwan.

Pomoc dla powodzian. Stawki za prąd w Tauronie z 2022 roku


Jak uściślił, w ramach specjalnej oferty stawka za prąd w najpowszechniejszej taryfie została obniżona do poziomu z 2022 r., czyli do 414 zł netto za megawatogodzinę - o 35 proc. mniej, niż obowiązująca taryfa dla gospodarstw domowych, i o 18 proc. mniej, niż cena ustawowa energii elektrycznej obowiązująca do końca roku.

Z obniżonej stawki za prąd mogą skorzystać wszyscy klienci Taurona z terenów objętych powodzią, którzy wystąpili z wnioskiem o przyznanie i otrzymali doraźną pomoc społeczną dla poszkodowanych przez wydarzenia nadzwyczajne lub przewidziany ustawowo zasiłek powodziowy.

Reklama

Przejście na tańszy prąd jest bezpłatne w każdej sytuacji: ze standardowej taryfy sprzedawcy i z dowolnego cennika produktowego. Licznik prądu zostanie wymieniony na licznik zdalnego odczytu, a klienci będą rozliczani w cyklu miesięcznym. Klienci nie będą też ponosili żadnych opłat stałych w związku z korzystaniem z oferty specjalnej, a po jej zakończeniu będą rozliczani według standardowej taryfy sprzedawcy.

Tańszy prąd można aktywować do 31 października

Tańszy prąd można aktywować w Tauronie do 31 października br. Wystarczy podać numer decyzji o przyznaniu szczególnych rozwiązań pomocy doraźnej dla osób dotkniętych powodzią.

Tańszy prąd dla powodzian będzie dostępny przez ponad sześć miesięcy, obejmując rozliczenia za okres od 15 września br. do 31 marca 2025 r. Jak zaznaczył, cytowany przez Iwana prezes Tauronu Sprzedaży Mariusz Purat, tańsza energia dla poszkodowanych w powodzi to kolejne z działań pomocowych koncernu, doraźnie wspierające gospodarstwa domowe z terenów objętych klęską w perspektywie kolejnych miesięcy.

Każdego dnia kilkuset powodzian kontaktuje się z Tauronem

Dla poszkodowanych w powodzi Tauron uruchomił szybkie ścieżki kontaktu. Wnioski można składać online w aplikacji Mój Tauron, w Punktach Obsługi Klienta oraz na infolinii pod numerem 555 444 555.

Spółka wskazuje, że każdego dnia kilkuset powodzian kontaktuje się z Tauronem i korzysta z rozwiązań pomocowych, jak bezpłatne wydłużenie terminu spłaty rachunku czy rozłożenie go na bezpłatne raty na wiele miesięcy. Koncern podał, że na doraźną pomoc dla poszkodowanych w wyniku powodzi przekazał już 2 mln zł.

***

PAP
Dowiedz się więcej na temat: rachunki za prąd | tauron | pomoc dla powodzian | powódź
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »