Zmiana rachunków

Zbliża się termin (1 stycznia 2002 r.) zastąpienia walut narodowych państw Unii Europejskiej przez euro. Dla klientów polskich banków oznacza to przewalutowanie rachunków.

Zbliża się termin (1 stycznia 2002 r.) zastąpienia walut narodowych państw Unii Europejskiej przez euro. Dla klientów polskich banków oznacza to przewalutowanie rachunków.

Czy nasze banki przygotowane są do przeprowadzenia tej operacji, czy właściciele rachunków prowadzonych dotychczas w walutach krajów Unii zostali wyczerpująco poinformowani o mającej nastąpić wymianie oraz jakie jest zainteresowanie klientów tą operacją.

Z sierpniowych badań Pentora wynika, że zaledwie 10 proc. klientów przejawiało duże zainteresowanie wymianą waluty, w której prowadzony jest jego rachunek na euro. Przeciętne zainteresowanie okazało blisko 40 proc. ankietowanych, a 17,7 proc. respondentów nie interesowało się tym problemem.

Reklama

O tym czy bank poinformował posiadaczy kont dewizowych o mającej nastąpić 1 stycznia 2002 r. operacji twierdząco odpowiedziało ponad 76 proc. badanych. Co czwarty ankietowany stwierdził, że bank nie dopełnił tego obowiązku.

Dość optymistycznie wypadły w ocenie klientów banki pod względem oceny przygotowania do przeprowadzenia tej operacji. Prawie 56 proc. ankietowanych oceniło, że banki są przygotowane do przewalutowania. Ponad 38 proc. badanych oświadczyło, że raczej tak, a tylko 5,4 proc. uznało, iż nie.

Warto zauważyć, iż spośród 201 ankietowanych banków lub ich oddziałów, co czwarty nie prowadził rachunków dewizowych. Nie wiadomo też na ile są poinformowani o przygotowaniach do operacji zastąpienia unijnych walut przez euro osoby trzymające swoje oszczędności w skarpetach.

Prawo i Gospodarka
Dowiedz się więcej na temat: przewalutowanie | bank
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »