Zmieniamy czas. Banki ostrzegają o utrudnieniach
Problemy z zalogowaniem się do konta. Niedostępne bankomaty i wpłatomaty. Niedostępny system bankowości internetowej. W nocy z soboty na niedzielę zmieniamy czas z letniego na zimowy. Z tego powodu z utrudnieniami liczyć muszą się klienci niemal wszystkich banków.
ING Bank Śląski na swojej stronie internetowej ostrzega: w nocy z 24 na 25 października dojdzie do przerwy w dostępie do wybranych usług banku. Przerwa trwać będzie w godzinach 00:00 (czasu letniego) - 05:00 (czasu zimowego). Klienci muszą się przygotować na:
- niedostępne będą bankomaty i wpłatomaty banku,
- niedostępny będzie system bankowości internetowej dla klientów detalicznych ING Bank OnLine i jego wersja mobilna,
- niedostępny będzie system bankowości internetowej dla klientów korporacyjnych ING BusinessOnLine i jego wersja mobilna oraz system INGCardsOnLine,
- mogą wystąpić utrudnienia w realizacji transakcji kartami płatniczymi do rachunku, kredytowymi i obciążeniowymi, nie będzie możliwości realizowania transakcji kartami przedpłaconymi,
- niedostępne będą płatności NFC oraz BLIK,
- niedostępny będzie system rozliczeń płatności natychmiastowych Ekspress Elixir,
- nie będzie możliwości dokonania spłaty karty kredytowej oraz realizacji przelewów z kart kredytowych.
Ponadto w sobotę 24.10.2015 o godzinie 15:00 zostanie wyłączona możliwość wykonywania operacji księgowych w trybie online.
Z kolei mBank informuje, że "w nocy z soboty na niedzielę cofamy zegarki o godzinę. Możecie wreszcie dłużej pospać lub świętować imieniny Rafała. My natomiast z tej okazji musimy dostosować system do czasu zimowego.Jest to standardowa operacja, którą przeprowadzamy co roku". Z czym powinni liczyć się klienci? W godzinach 2.00 (czasu letniego) - 4.00 (czasu zimowego) nastąpi przerwa w dostępie do serwisu bankowości elektronicznej i mobilnej mBanku. W tym czasie mLinia będzie działać w trybie informacyjnym. W godzinach 2:30 - 3:30 nowego czasu (łącznie 2h) nie będzie można dokonywać transakcji kartami płatniczymi mBanku, co dotyczy klientów detalicznych i korporacyjnych.
Od 24 do 26 października nastąpi przerwa w dostępie do usług Alior Banku, w tym do bankowości elektronicznej, infolinii i sieci oddziałów. W tym czasie planowane jest zakończenie operacyjnego połączenia Meritum Banku i Alior Banku. Wiąże się to z koniecznością wyłączenia w tym okresie systemów informatycznych oraz z ograniczeniem dostępu do produktów i usług. Od 24 października (godz. 00:00) niedostępne będą systemy bankowości internetowej i mobilnej. Klienci nie będą mogli realizować przelewów, płatności internetowych ("Płacę z Alior Bankiem") oraz płatności BLIKIEM, ani korzystać z innych usług bankowości elektronicznej. Niedostępne będą również usługi Kantoru Walutowego Online, Biura Maklerskiego oraz T-Mobile Usługi Bankowe. Bank nie będzie obsługiwał wniosków internetowych dotyczących sprzedaży produktów, płatności i sprzedaży ratalnej w internecie i sklepach tradycyjnych.
Deutsche Bank Polska: W związku z pracami modernizacyjnymi, systemy db easyNET oraz db powerNET będą niedostępne w dniu 24.10.2015 r. (sobota) od godz. 00:00 do godz. 16:00. Jednocześnie zakres działań Teleserwisu będzie ograniczony do zastrzegania kart płatniczych. Z uwagi na wydłużony okres niedostępności systemów, prosimy o rozważenie możliwości realizacji dyspozycji z odpowiednim wyprzedzeniem.