Zorba pójdzie do lamusa

Największy polski detalista PKO BP przygotowuje się do wprowadzenia nowego systemu informatycznego.

Największy polski detalista PKO BP przygotowuje się do wprowadzenia nowego systemu informatycznego.

Największy polski detalista PKO BP przygotowuje się do wprowadzenia nowego systemu informatycznego dowiedział się PG. Rezygnuje z obecnie używanego Zorba 2000, znanego klientom

banku z kłopotów jakie mieli podczas jego wprowadzania kilka lat temu. Zastąpi go scentralizowany

system, który dla banku przygotowuje już amerykańska firma Alltel International.

Nowe oprogramowanie ma znacznie poprawić jakość obsługi klientów banku. Wszystkie operacje będą

wykonywane w czasie rzeczywistym. Gdy już system zadziała w banku nie trzeba będzie czekać

Reklama

kilkanaście minut na potwierdzenie czeku, czy wypłaty z konta, a gotówka będzie księgowana na naszym

koncie już w chwili jej wpłacenia.

Z informacji PG wynika, że podpisano już wstępne porozumienie między PKO BP, a polskim

przedstawicielstwem Alltela w tej sprawie. Rzeczywiście podpisaliśmy już wstępne porozumienie. Choć

nie jest to jeszcze kontrakt to już trwają prace przygotowawcze - potwierdził Jan Bazyl Lipszyc, rzecznik

prasowy PKO BP.

Największy detalista ma ponad 1100 placówek do połączenia w jeden centralny system, a to znacznie

podnosi koszty jego uruchomienia. Dlatego według specjalistów kontrakt PKO BP z Alltel może być

warty ponad 60 mln dolarów, a wraz z wdrożeniem może kosztować ponad 150 mln dolarów. Jak

ogromne będzie to przedsięwzięcie dla banku może świadczyć fakt, że uruchamianie oprogramowania

potrwa 3 lata.

Prawo i Gospodarka
Dowiedz się więcej na temat: lamus | PKO BP SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »