10 przykazań na biznes

Zdaniem analityków biznesu, aby rozpocząć własny biznes podpowiadają jak to zrobić . Oto 10 przykazań dobrego franczyzodawcy.

1.Sprawdź jakie są wady i zalety rozwoju poprzez franczyzę (np. na portalu franchising.info.pl).

2.Przygotuj szczegółową koncepcję działania w związku z planowaną działalnością franczyzową:

zbadaj rynek, na którym chcesz działać, aby upewnić się, że produkty lub usługi, które będziesz oferował są wystarczająco konkurencyjne lub nowatorskie, określ wielkość grupy odbiorców (klientów), wybierz markę, znak towarowy i wizerunek, który chcesz stworzyć,

dokonaj analizy opłacalności planowanego przedsięwzięcia - zarówno z punktu widzenia francyzodawcy, jak i potencjalnych franczyzobiorców,

Reklama

zastanów się nad tym, ile czasu jest niezbędne dla zrealizowania planowanego projektu i jakie środki finansowe będziesz musiał zaangażować w tym celu,

przygotuj Business Plan i analizę SWOT,

zdecyduj jakim kryteriom powinni odpowiadać Twoi franczyzobiorcy.

3. Otwórz przynajmniej jedną, precyzyjnie przygotowaną jednostkę pilotażową przyszłego systemu franczyzowego, tak aby:

przekonać się na własnej skórze czy Twoja koncepcja działalności franczyzowej jest rzeczywiście opłacalna, zidentyfikować problemy, które wymagają rozwiązania, określić elementy pakietu franczyzowego oraz umowy franczyzowej, które będą przedstawione potencjalnym franczyzobiorcom.

4.Jednostka pilotażowa powinna działać przynajmniej przez 12 miesięcy (albo dłużej, jeśli biznes ma charakter sezonowy). Ten okres pozwoli na sprawdzenie przyjętej strategii, form działania i organizacji. Postaraj się otworzyć jednostki pilotażowe w kilku lokalizacjach, aby sprawdzić ich funkcjonowanie w różnych warunkach ekonomicznych.

5.Opracuj pakiet franczyzowy, który zaoferujesz potencjalnym franczyzobiorcom.

6.Zastanów się nad tempem, w jakim ma się rozwijać Twój system franczyzowy. Pośpiech jest złym doradcą!

7.Przygotuj biznesplan dla franczyzobiorcy, którego częścią jest projekcja kosztów i przychodów w czasie. Dzięki temu narzędziu uatrakcyjnisz swoją ofertę.

8.Przygotuj strategię pozyskiwania franczyzobiorców i zastanów się nad strukturą organizacyjną swojej firmy. Wyznacz ludzi do pomocy i kontroli franczyzobiorców.

9.Przygotuj strategię marketingu i sprzedaży, aby promować stworzony system oraz franczyzobiorców.

10.Przygotuj wzorcową umowę franczyzową. Diabeł tkwi w szczegółach!

Gazeta Małych i Średnich Przedsiębiorstw
Dowiedz się więcej na temat: własny biznes | Biznes
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »