Reklama

Beiersdorf prognozuje wyższy poziom zysków. Utrzymujący się wzrost mimo trudnych rynkowych uwarunkowań

* Wzrost sprzedaży w Grupie o 2,9 proc. * Wzrost sprzedaży w segmencie konsumenckim o 3,2 proc. * Globalna sprzedaż marki NIVEA wzrosła o 3,6 proc. w skali roku * Potwierdzenie prognozy sprzedaży na rok 2016.

Beiersdorf AG, Hamburg, prognozuje dalszy wzrost rentowności. Spółka przewiduje znaczny wzrost marży EBIT za rok 2016 w stosunku do wartości odnotowanej w zeszłym roku. Wynika to z dobrych wyników działalności uzyskanych w pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku. Organiczny wzrost sprzedaży wyniósł 2,9 proc. Sprzedaż w ujęciu nominalnym wyniosła 5,032 mld euro, notując nieznaczny spadek o 0,1 proc. w stosunku do zeszłorocznej wartości 5,035 mld euro.

Reklama

- Grupa Beiersdorf utrzymała wzrost rentowności w pierwszych dziewięciu miesiącach 2016 roku. Zwiększyliśmy sprzedaż i udział rynkowy w obydwu segmentach działalności. Wzrost w segmencie konsumenckim był możliwy dzięki silnym markom i innowacjom produktowym. Po słabszym pierwszym kwartale, w ostatnich sześciu miesiącach odnotowaliśmy w sektorze tesa wyraźny wzrost sprzedaży. Stabilnych wyników w obydwu segmentach nie należy jednak traktować jako oczywistych. W ostatnich miesiącach działalność rynkową charakteryzują bowiem rosnąca konkurencja i słabnący wzrost na wielu rynkach. Wskaźniki wzrostu uzyskane w tych warunkach przez Beiersdorf dowodzą naszej konkurencyjności oraz siłę modelu biznesowego - powiedział Stefan F. Heidenreich, dyrektor generalny Beiersdorf AG.

Zobacz tabelę w oryginalnym rozmiarze

W pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku osiągnięto organiczny wzrost sprzedaży na poziomie 2,9 proc. Sprzedaż w Grupie w ujęciu nominalnym wyniosła 5,032 mld euro, notując nieznaczny spadek o 0,1 proc. w stosunku do zeszłorocznej wartości (5,035 mld euro). Czynniki związane z kursem wymiany walut obniżyły wzrost o 2,9 punktu procentowego, a zmiany strukturalne o 0,1 punktu procentowego.

Zobacz tabelę w oryginalnym rozmiarze

W segmencie konsumenckim osiągnięto organiczny wzrost sprzedaży na poziomie 3,2 proc. w pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku. Przyczyniły się do tego dobre wyniki w Europie. Sprzedaż na terenie obu Ameryk również wzrosła. Utrzymał się stabilny wzrost obserwowany w poprzednich latach w regionie Afryki/Azji/Australii. Segment działalności konsumenckiej umocnił się na wielu rynkach, zwiększając swój udział rynkowy.

Sprzedaż w ujęciu nominalnym wzrosła o 0,1 proc. do 4,177 mld euro (w zeszłym roku 4,172 mld euro). Mocniejsze euro, w porównaniu z zeszłym rokiem, obniżyło stopę wzrostu o 3,1 punktu procentowego.

Sprzedaż marki NIVEA wzrosła o 3,6 proc. w skali roku, Eucerin o 2,9 proc., zaś La Prairie o 6,1 proc.

Europa

W regionie Europy nastąpił organiczny wzrost sprzedaży o 1,6 proc. Sprzedaż w ujęciu nominalnym wyniosła 2,135 mld euro, notując spadek o 1,2 proc. w stosunku do zeszłorocznej wartości (2,162 mld euro).

W Europie Zachodniej sprzedaż wzrosła o 0,7 proc. Szczególnie wysoki wzrost odnotowano w Niemczech i Hiszpanii. W Europie Wschodniej nastąpił znaczny 5,5 proc. wzrost sprzedaży, na który wpłynął przede wszystkim bardzo pozytywny trend obserwowany w Rosji.

Ameryki

W regionie obu Ameryk odnotowano organiczny wzrost sprzedaży o 3,0 proc. Sprzedaż w ujęciu nominalnym wyniosła 775 mln euro, notując spadek o 2,0 proc. w stosunku do zeszłorocznej wartości sięgającej 792 mln euro.

Na terenie Ameryki Północnej nastąpił wzrost sprzedaży o 1,0 proc. w skali roku. W Ameryce Łacińskiej sprzedaż wzrosła aż o 4,2 proc., dzięki wysokim wskaźnikom odnotowanym w Brazylii i Meksyku. Niekorzystny wpływ miały natomiast wyniki osiągnięte w Argentynie.

Afryka/Azja/Australia

W regionie Afryki/Azji/Australii odnotowano organiczny wzrost sprzedaży na poziomie 6.1 proc. Sprzedaż w ujęciu nominalnym wyniosła 1,267 mld euro, notując wzrost o 4,0 proc. w stosunku do zeszłorocznej wartości (1,218 mld euro). Pozytywny wpływ na wynik sprzedaży miały przede wszystkim Japonia i Indie. W Chinach poziom sprzedaży był nieznacznie niższy, niż w zeszłym roku.

Aktywa netto i sytuacja finansowa grupy

W zakresie aktywów netto i sytuacji finansowej Grupy nie nastąpiły żadne istotne zmiany w pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku, w stosunku do stanu z 31 grudnia 2015 r.

Prognoza na rok 2016

Beiersdorf potwierdza prognozę sprzedaży Grupy na rok finansowy 2016, zakładając wzrost sprzedaży na poziomie 3-4 proc. Przewiduje się, że skonsolidowana marża EBIT z działalności operacyjnej będzie znacznie wyższa, niż notowana rok temu.

W segmencie działalności konsumenckiej Beiersdorf przewiduje wzrost sprzedaży na poziomie 3-4 proc., przekraczający średni wzrost notowany na rynku. Marża EBIT z działalności operacyjnej w segmencie konsumenckim będzie znacznie wyższa, niż rok temu.

Beiersdorf AG

Beiersdorf AG jest wiodącym dostawcą innowacyjnych, wysokiej jakości produktów do pielęgnacji skóry, posiadającym ponad 130-letnie doświadczenie w branży. Spółka mająca siedzibę w Hamburgu zatrudnia ponad 17 tys. pracowników na całym świecie. W roku finansowym 2015 spółka Beiersdorf osiągnął zysk ze sprzedaży w kwocie 6,7 mld euro. NIVEA, marka numer 1 na świecie * kosmetyków do pielęgnacji skóry, stanowi kluczową markę w ofercie spółki, która obejmuje także następujące marki: Eucerin, La Prairie, Labello, i Hansaplast/Elastoplast.

* Źródło: Euromonitor International Limited; NIVEA - marka obejmująca szeroki asortyment produktów w kategoriach: Pielęgnacja Ciała, Pielęgnacja Twarzy, Pielęgnacja Dłoni, w ujęciu wartości detalicznej, rok 2015.

Dowiedz się więcej na temat: rok 2016

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »