Dach nad głową eventu

Branża eventów w naszym kraju rozwija się bardzo dynamicznie. Co roku słyszymy o intrygujących wydarzeniach plenerowych, pełnych atrakcji imprezach, przyciągających uwagę akcjach promocyjnych czy inicjatywach społecznych. Podąża za nią poszerzający się rynek hal namiotowych.

W kontekście rynku eventów warto wspomnieć o liczbie imprez masowych odbywających się w Polsce. Policzenie wszystkich tego typu wydarzeń jest zadaniem bardzo trudnym. Jeden z niewielu szacunków kilka lat temu opublikował Główny Urząd Statystyczny.

Analitycy zebrali informacje pozyskane z urzędów miast oraz gmin z całej Polski i na tej podstawie ocenili liczbę imprez masowych, które odbyły się w całym kraju w 2013 roku. Liczba wydarzeń o różnym charakterze: sportowym, kulturalnym, edukacyjnym, społecznym i innym, wyniosła niemal 5 tysięcy. To ogromny rynek dla firm obsługujących eventy.

Reklama

Liczy się jakość

W 2014 roku opublikowany został pierwszy raport dotyczący rynku agencji event marketingowych w Polsce. Został on opracowany przy współpracy Klubu Agencji Eventowych z "Media & Marketing Polska", czyli najstarszym ogólnopolskim magazynem poświęconym mediom, reklamie i marketingowi. Danych do analizy dostarczył natomiast Millward Brown. Badanie miało na celu ocenę obsługi klientów firm eventowych i objęło 10 agencji o tym charakterze. Przedstawiciele klientów agencji pytani byli między innymi o ocenę rynku usług eventowych w Polsce oraz prognozę dotyczącą ich dalszego rozwoju.

Ankietowani ocenili bardzo wysoko poziom świadczonych usług. W 5-stopniowej skali średnia ocen ukształtowała się na poziomie 4,5. Istotne jest również to, że respondenci zadeklarowali wysoką jakość wykonanej usługi oraz zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Ponadto, 30 proc. badanych klientów firm eventowych udzieliło odpowiedzi "zdecydowanie tak" na pytanie dotyczące gotowości do podjęcia większych wydatków w celu uzyskania wyższego poziomu obsługi, a 56 proc. odpowiedziało na to pytanie "raczej tak".

Badanie pokazało, że klienci usług eventowych w pierwszej kolejności zwracają uwagę na kreację (61 proc. wskazań) oraz produkcję (20 proc.), a dopiero później na cenę usług (19 proc.).

Hala na zamówienie

Zorientowanie na jakość potwierdza Rafał Fuhrmann z firmy TENT zajmującej się wspomaganiem technicznym imprez plenerowych, dostarczaniem hal namiotowych oraz kompleksową obsługą logistyczną.

Zwłaszcza w okresie ostatnich kilku lat brak inwestycji w nowy, lepszy sprzęt, na przykład hale typu cube, powoduje, że w branży wynajmu hal namiotowych przedsiębiorstwo zaczyna odstawać od konkurencji. Oceniam, że w ciągu ostatnich 4-5 lat konkurencyjność zwiększyła się kilkukrotnie, a firma pragnąca utrzymać się w czołówce musi nie tylko oferować jakość rozumianą przez nowoczesne rozwiązania i dostarczać produkt nie tylko dla rynku imprez masowych, ale także dla sektora przemysłowo-budowlanego i wojska - dodaje Rafał Fuhrmann.

Na przykładzie rynku hal namiotowych widać, jak rosnące wymagania klientów w zakresie organizacji imprez plenerowych wpływają na kształtowanie oferty. Łączna powierzchnia największych dostępnych na rynku hal wynosi nawet kilka tysięcy metrów kwadratowych.

Profesjonalny dostawca w zależności od przeznaczenia obiektu (magazyn, pawilon sprzedażowy, miejsce ekspozycji), dostarcza hale o zróżnicowanej konstrukcji oraz różnorodnych właściwościach. Zamawiający może również dostosować poszczególne elementy, takie jak pokrycie dachu (na przykład przeźroczysta plandeka), ściany (plandeka, szyba, blacha, pcv), oraz zamówić dodatkowe wyposażenie, chociażby oświetlenie, klimatyzację, nowe wykładziny pod konkretne zamówienie z doborem kolorystyki, grubości oraz struktury materiału, czy podłogę.

Jak pokazują badania rynku eventów w Polsce, jakość usług oraz bezpieczeństwo imprezy jest dla organizatorów ważniejsze od ceny, która muszą zapłacić. Jakościowy rozwój rynku eventowego, zauważalny zwłaszcza po organizacji w Polsce Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej w 2012 roku, wymaga jednak od przedsiębiorstw obsługujących imprezy plenerowe postawienia na najnowsze rozwiązania wraz z zapewnieniem wysokiej klasy usług.

Agencje event marketingowe nie mogą przy tym zapomnieć o dywersyfikowaniu oferty z myślą o różnych odbiorcach. Tak jest w przypadku dynamicznie rozwijającego się w Polsce rynku wynajmu hal namiotowych.

Pobierz darmowy: PIT 2016

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »