Darmowe rozmowy kością niezgody

1,5 miliona abonentów planuje do końca roku pozyskać Telekomunikacja Polska w ramach wszystkich planów taryfowych. 500 tys. miało przypaść na taryfę o nazwie "Plan tp zawsze za darmo", która dawała nieograniczoną liczbę rozmów lokalnych i międzymiastowych za stałą cenę (115 zł brutto). Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty (URTiP) zarzucił operatorowi działanie antykonsumenckie.

1,5 miliona abonentów planuje do końca roku pozyskać Telekomunikacja Polska w ramach wszystkich planów taryfowych. 500 tys. miało przypaść na taryfę o nazwie "Plan tp zawsze za darmo", która dawała nieograniczoną liczbę rozmów lokalnych i międzymiastowych za stałą cenę (115 zł brutto). Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty (URTiP) zarzucił operatorowi działanie antykonsumenckie.

W uzasadnieniu regulator napisał, że projekt wprowadzenia nowej taryfy jest niezgodny z przepisami prawa, oraz że nie uwzględnia w nim "warunków rynkowych i ekonomicznych oraz nie zapewnia efektywnej konkurencji na rynku telekomunikacyjnym".

Taka decyzja URTiP zaskoczyła Marka Józefiaka, prezesa zarządu Telekomunikacji Polskiej. - Krytykuje się nas za zbyt wysokie ceny, tymczasem gdy staramy się je obniżyć, spotykamy się z krytyką URTiP - grzmiał szef TP. Jego zdaniem taryfy w telefonii stacjonarnej będą zmierzały w tym samym kierunku, co telefonii komórkowej. Będą coraz prostsze, tak aby abonenci nie zastanawiali się, czy warto zadzwonić przed czy po 18 oraz czy w tygodniu czy w weekend. - Za stałą opłatę będą mieli pakiety nielimitowanych minut - przekonywał Marek Józefiak.

Reklama

Zapowiada on obronę nowego planu taryfowego wszelkimi metodami prawnymi. Starał się rozwiać obawy, że wprowadzenie nowej taryfy spowoduje spadek przychodów jego firmy, które będzie chciała sobie zrekompensować podwyżką opłat np. za połączenia do sieci komórkowych. - Zanim zaproponowaliśmy "Plan tp zawsze za darmo", zbadaliśmy opinie naszych abonentów. Na tej podstawie możemy się spodziewać że użytkownicy coraz częściej będą korzystać z dodatkowych usług, np. transmisji danych czy dostępu do iunternetu. To nam wyrówna przychody - powiedział Marek Józefiak.

Jest jednak i drugie dno. TP to największy polski operator telefonii stacjonarnej - posiada 11,3 mln abonentów. Proponując nową taryfę, uderza w tzw. operatorów alternatywnych ("Plan tp zawsze za darmo" działa wewnątrz sieci TP). - Przy stawkach, które obecnie płacimy TP za połączenia, nie bylibyśmy w stanie zaoferować tego typu oferty ryczałtowej. Dlatego postulujemy, aby TP wprowadziła taką samą ofertę ryczałtową dla innych operatorów - tłumaczy Karol Wieczorek, rzecznik prasowy Tele2 Polska. "Plan tp zawsze za darmo" jest zatem kolejnym etapem walki między operatorem dominującym a telekomami alternatywnymi.

Marcin Kwaśniak

Gazeta Prawna
Dowiedz się więcej na temat: darmowe | za darmo | Orange Polska S.A. | darmo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »