Grupa Żywiec z lepszymi wynikami

Ponad 10 mln hektolitrów piwa - prawie 10% więcej niż w 2003 roku - sprzeda w tym roku Grupa Żywiec. To przekłada się na lepsze wyniki finansowe.

- Osiągnęliśmy najwyższy poziom rocznej sprzedaży przez jedną grupę w historii branży piwowarskiej w Polsce. Te ponad 10 mln hl piwa równa się sprzedaży aż 2 mld półlitrowych puszek lub butelek - mówi Krzysztof Rut, dyrektor ds. korporacyjnych Grupy Żywiec. Jego zdaniem, ten wynik potwierdza i umacnia pozycję Grupy Żywiec jako lidera branży piwowarskiej w Polsce (w 2003 r. sprzedała 9,1 mln hl). Jej udział w rynku szacowany jest na ponad 37%. W skład Grupy Żywiec wchodzą browary w Elblągu, Warce, Leżajsku, Żywcu i Cieszynie, a od momentu integracji z Brau Union Polska, także browar w Bydgoszczy.

Reklama

Wysoki wolumen sprzedaży przekłada się na poprawę wyników finansowych. Narastająco po trzech kwartałach przychody skonsolidowane Grupy Żywiec są o ponad 14% wyższe niż przed rokiem (2,83 mld zł), a zysk netto o 24% (258,6 mln zł). Kontrolowana przez holenderski Heineken spółka może wypłacić więc z tegorocznego zysku wyższą dywidendę niż ostatnio (z zysku za 2003 r. wyniosła 20 zł na akcję).

Grupie Żywiec depcze po piętach Kompania Piwowarska, należąca do koncernu SABMiller. - Niewiele nam brakuje do sprzedaży 10 mln hl piwa. W naszym roku obrotowym, kończącym się 31 marca, na pewno przekroczymy ten poziom - mówi Paweł Kwiatkowski, z Kompanii Piwowarskiej produkujące m.in. Lecha, Tyskie i Żubra.

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: Żywiec | wyniki finansowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »