Gwarancja - gdy się towar zepsuje

Towar się psują. Czasem szybciej, niż tego byśmy chcieli. Na szczęście kupującego ratuje gwarancja, którą powinien wystawić sprzedający produkt.

Jeśli kupujący otrzymał od sprzedawcy dokument gwarancyjny potwierdzający jakość rzeczy sprzedanej, poczytuje się w razie wątpliwości, że wystawca dokumentu (gwarant) jest obowiązany do usunięcia wady fizycznej rzeczy, lub do dostarczenia rzeczy wolnej od wad, jeżeli wady te ujawnią się w ciągu terminu określonego w gwarancji.

Jeżeli w gwarancji nie zastrzeżono innego terminu, wówczas wynosi on jeden rok licząc od dnia, kiedy towar został kupującemu wydany.

Jeżeli w gwarancji inaczej nie zastrzeżono, odpowiedzialność z tytułu gwarancji obejmuje tylko wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanej rzeczy.

Reklama

Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu niezgodności z umową (dawniej rękojmi za wady fizyczne rzeczy), niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.

Gwarant jest obowiązany wykonać obowiązki wynikające z gwarancji w odpowiednim terminie.

Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.

W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać.

INTERIA.PL/SERWIS KONSUMENTA

brak
Dowiedz się więcej na temat: towar | gwarancja | wady
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »