Inowacyjność w Twojej firmie
Była kiedyś firma, która zajmowała się wytwarzaniem papieru i gmowych butów, byłoby tak zapewne do dzisiaj, gdyby nie menedżer, który dostrzegł wielką możliwość na rynku elektroniki użytkowej.
Całą dotychczasową działalość zlikwidowano i postawiono na jedną kartę - firma zajęłą się wytwarzaniem telefonów komórkowych. Pierwszy ważył blisko 8 kg. Teraz firma ta jest największym producentem komórek na świecie, wyznacza w tej branży nowe trendy i jest lokomotywą fińskiej gospodarki ... to Nokia.
Twoja firma również może odnieść taki sukces, ale wymaga to nie tylko kapitału, czy zangażowania, ale i inowacyjności. Produkcja lub świadczenie usług tu i teraz jest ważna, gdyż zapewnia płynność finansową, jest to szczególnie istotne w małych i średnich firmach. Ale równie ważne, a może i ważniejsze, jest to, co będziemy robić jutro.
Wiele przedsiębiorstw nie dostrzegając, ze kończy się ich misja, pewnego dnia zostały bez zamówień, kontrahentów i bez pieniedzy. Nie można dopuścić do takiej sytuacji i dotyczy to zarówno małych, średnich jak i dużych przedsiębiorstw.
Niezależnie od branży, czy sektora wszędzie zachodzą zmiany, które należy szanować, a najlepiej je przewidywać i skorzystać na nich.
Małe i śrdednie przedsiębiorstwa mogą szybciej reagować na zmainy, większe muszą prowadzić badania i projektowć zmiany z swoich planach.
Najlepsze wyniki osiągają menedżerowie, którzy kształtują rzeczywistość, wyznacząją trendy, kreują technologie.
Zasady te są uniwersalne i mają zastosowanie w każdej firmie, niezależnie od tego, czy prowadzimy piekarnię, czy produkujemy samoloty.
Proszę pracować dzisiaj i myśleć o jutrze.