Internet zabija telekomunikację?

W latach 2006-2010 przychody operatorów telekomunikacyjnych z klasycznych usług głosowych spadną z 3,1 do 1,5 bln USD dzięki technologiom internetowym - uważają specjaliści z firmy analitycznej Gartner.

Według opracowanego przez nich raportu, technologie internetowe, zwłaszcza mobilny dostęp do Internetu, łączność oparta na protokole internetowym czyli telefonia internetowa (VoIP=Voice over IP) oraz usługi oparte na dostępie szerokopasmowym do Internetu staną się "rewolucją IP", całkowicie zmieniającą sposób działania operatorów telekomunikacyjnych.

Przede wszystkim będą oni musieli przystosować swoje sieci, systemy informatyczne do nowych warunków działania oraz stworzyć na bazie tych "nowych rewolucyjnych technologii" nową ofertę, tak aby "przeżyć rewolucję IP" - sądzą analitycy Gartnera. Oceniają oni, że do 2010 roku światowi operatorzy telekomunikacyjni będą musieli w tym celu wydać niemal 10 mld USD.

Reklama

Według raportu, "rewolucja IP" zwłaszcza telefonia internetowa (VoIP) spowoduje, iż przychody z "klasycznych" usług telekomunikacyjnych czyli połączeń i usług głosowych będą szybko spadać. W latach 2006-2010 przychody z tytułu tych usług zmniejszą się z 3,1 bln USD do 1,5 bln USD.

Według raportu, symptomatyczne dla wdrażania nowych usług są partnerstwa strategiczne nawiązywane przez telekomy z firmami medialnymi i informatycznymi. Na świecie zawartych jest obecnie już kilkadziesiąt takich porozumień, ale jak przewidują analitycy Gartnera, "tylko 50 proc. z nich zakończy się do 2010 roku powodzeniem".

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: zabójstwo | Gartner | zabić | zabito | internet | dolar
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »