Jak odzież z nadrukiem wpływa na markę?

Branża reklamowa zmienia się niezwykle dynamicznie. Na znaczeniu zyskuje dziś szczególnie reklama w internecie. By kampania reklamowa okazała się skuteczna, trzeba jednak korzystać z różnych kanałów komunikacji. Jednym z nich może okazać się odzież z nadrukiem.

Materiały promocyjne partnera

Jak odzież z nadrukiem może pomóc w rozwoju biznesu?

Wszystko wygląda dość niepozornie. Odzież z nadrukiem jest obok nas tak długo, że zdążyliśmy się już do niej przyzwyczaić. Grafiki i napisy zdobią niemal każdą koszulkę czy bluzę. Jeśli jednak będą związane z konkretną firmą, spełnią kilka funkcji pomocnych w rozwoju biznesu. I to nawet wtedy, kiedy nadrukiem nie będzie wprost logo przedsiębiorstwa.

Pomaga dotrzeć do nowych klientów

Odzież z nadrukiem bardzo często jest wykorzystywana jako odzież reklamowa. W tym przypadku otrzymują ją przede wszystkim klienci firmy, a także uczestnicy konferencji, targów czy innych wydarzeń z udziałem przedsiębiorstwa.

Jeśli takie ubrania będą dobrze skrojone, obdarowane osoby powinny chętnie je nosić. Warunkiem jest jednak także estetyczny nadruk. Dobrze, by znalazło się na nim logo firmy, nie może jednak razić oczu nadmierną wielkością ani krzykliwym charakterem. Odpowiedni projekt sprawi, że koszulka czy bluza z nadrukiem może stać się ważną częścią garderoby.

A to pomoże dotrzeć z reklamą do osób spoza ściśle sprecyzowanej grupy docelowej. Markę poznają znajomi i rodzina obdarowanej osoby, co zwiększa szansę, że w przyszłości zostaną klientami firmy.

Zresztą sam obdarowany z pewnością zapamięta firmę, od której otrzymał ładny upominek. Dzięki ubraniom z nadrukiem markę poznaje także otoczenie pracowników firmy, którzy otrzymają do użytku prywatnego ubrania firmowe z logotypem przedsiębiorstwa.

Dba o dobre relacje z obecnymi klientami

Równie ważni są jednak obecni klienci firmy. Pozyskanie ich lojalności to droga do regularnych przychodów. A na ich przywiązanie do marki wpływają dziś nie tylko atrakcyjne ceny. Coraz większe znaczenie mają osobiste, pozytywne doświadczenia z kontaktu z firmą.

Drogą do zbudowania takiej relacji z klientem może być odzież z nadrukiem. Ubrania z logo firmy idealnie nadają się bowiem również na upominki dla lojalnych klientów, na przykład przy okazji finalizacji zakupu czy innej transakcji.

W tym przypadku ubrania nie muszą mieć nawet szczególnie wyraźnego obrandowania logotypem marki. Już samo wręczenie koszulki, bluzy czy innego gadżetu zbuduje pozytywne skojarzenia. Oczywiście ubrania z logo będą przy okazji pełnić funkcję reklamową.

Buduje świadomość marki

Dla wielu przedsiębiorstw, zwłaszcza dopiero wchodzących na rynek, bardzo ważne jest budowanie świadomości marki. By osiągnąć ten cel, firmy zwykle kierują dużo środków na reklamę w internecie i mediach społecznościowych. Istotny jest też udział w targach i konferencjach.

Ale pomóc może również zwykła odzież firmowa. Klient lepiej zapamięta markę, kiedy jej logotyp na dobre utrwali się w jego pamięci. W stacjonarnych sklepach czy innych placówkach warto więc umieszczać logo firmy nie tylko na witrynach, ale i na ubraniach pracowników. W ten sposób wizyta w lokalu będzie dla klienta niemal ciągłym obcowaniem z logo marki. Podobnie będzie wtedy, gdy spotka pracowników firmy ubranych w znakowane ubrania w terenie.

Poprawia wizerunek przedsiębiorstwa

Każdy lubi dostawać prezenty. Gratisowy produkt w sklepie często skłania do zakupu. Nie inaczej będzie więc z podarunkami w formie ubrań z nadrukiem.

Odzież to jeden z najbardziej praktycznych gadżetów reklamowych. Koszulka przyda się każdemu, nawet jeśli nie będzie ubierać jej na co dzień. Kiedy firma obdarowuje klienta czy gościa konferencji, wpływa na pozytywne skojarzenia ze swoją marką. Pod tym względem ważna jest jakość ubrań. Powinny być solidne, inaczej pozytywny efekt szybko wyparuje.

Podnosi prestiż marki

Czasami odzież z nadrukiem może również podnieść prestiż firmy. Stanie się tak, jeśli przedsiębiorstwo postawi na eleganckie ubrania dla swoich pracowników. Odzież z logo firmy mogą stanowić na przykład koszule biznesowe czy damskie bluzki.

Dobrze ubrani pracownicy automatycznie podnoszą prestiż lokalu i całego przedsiębiorstwa. Podobnie będzie z osobami, które wyjeżdżają w imieniu firmy na targi, konferencje czy w inną delegację. Kiedy pracodawcę stać na wysokiej jakości dedykowane podwładnym ubrania z nadrukiem, świadczy to o nim wyłącznie pozytywnie.

Realizuje zadania reklamowe niskim kosztem

Przy planowaniu działań reklamowych liczy się ich efektywność. Odzież z nadrukiem należy do tańszych form promocji. Szczególnie wtedy, gdy firma korzysta z najprostszych gadżetów: koszulek czy czapek ze swoim logo. Co prawda trudno wyliczyć dokładnie liczbę osób, do których dotrze taki przekaz, ale dobra jakość tkaniny i ciekawy projekt nadruku to niemal gwarancja, że znakowane ubrania nie wylądują na dnie szafy.

Jakie firmy powinny postawić na odzież z nadrukiem?

Znakowane ubrania należą do najbardziej uniwersalnych form reklamy. Do wyboru mamy bowiem szeroki wachlarz gadżetów. Nadruk można umieścić na niewielkich tekstyliach, takich jak czapki, czapki z daszkiem czy chusty. Równie dobrze jednak sprawdzają się ubrania wierzchnie: kurtki, polary i softshelle.

Odzież z nadrukiem z pewnością będzie dobrym wyborem dla wszystkich firm, które wysyłają swoich pracowników do pracy w terenie. Osoby wyjeżdżające w delegacje, kierowcy, dostawcy, ekipy remontowe czy budowlane, przedstawiciele handlowi - dzięki nadrukom na ubraniach wszyscy będą poprawiać rozpoznawalność firmy.

Odzież firmowa z logo sprawdzi się także we wszelkich placówkach usługowych. Koszulki polo lub koszule z haftowanym wzorem w barwach firmy stały się już standardem. Dodają pracownikom profesjonalizmu i pomagają budować pozytywny wizerunek firmy.

Jak wykorzystać odzież z nadrukiem w działalności firmy?

O tym, jak uniwersalne są ubrania z nadrukiem, świadczą szerokie możliwości ich wykorzystania. Najczęściej firmy decydują się na jeden z pięciu wariantów:

  • odzież z nadrukiem jako ubrania robocze: w ten sposób dbają o rozpoznawalność firmy,
  • ubrania z nadrukiem jako upominek dla pracowników - dowód uznania dla ich pracy, przydatny w komunikacji wewnętrznej firmy,
  • ubrania firmowe dla pracowników zajmujących się obsługą klienta oraz pracujących w delegacji,
  • odzież z logo firmy dla klientów, jako działanie budujące dobre relacje na linii klient - firma,
  • ubrania z nadrukiem w formie gadżetu reklamowego: wręczany na targach, konferencjach, a także eventach sponsorowanych przez firmę.

Jak wybrać odzież z nadrukiem odpowiednią dla firmy?

Przy wyborze ubrań z nadrukiem trzeba zwrócić uwagę na kilka kwestii. Choć to tani sposób na reklamę, nie można przesadzać z oszczędnościami. Ubrania niskiej jakości nie będą zbyt długo promować firmy, nie poprawią też jej wizerunku. Nawet jeśli przedsiębiorstwo nie zamierza stawiać na elegancką odzież, musi być ona przynajmniej solidna.

Wartością dodaną będzie z pewnością modny krój. Fason ma znaczenie. Nie warto iść w ekstrawagancję, która nie wszystkim się spodoba. Najlepsze będą po prostu popularne modele koszulek, koszul czy bluz.

Istotny jest również charakter nadruku, który nie może zdominować całego ubrania. Przy okazji powinien być trwały, by logo firmy było dobrze widoczne nawet po wielu praniach. Warto też zastanowić się, jaka odzież z nadrukiem pasuje do konkretnej branży. Do najbardziej uniwersalnych ubrań należą koszulki. Sprawdzą się właściwie w każdej firmie, może poza tymi, które chcą uchodzić za najbardziej ekskluzywne.

Przedsiębiorstwa, które celują w klientów skorych do większych wydatków, powinny stawiać na eleganckie ubrania z nadrukiem. W tym przypadku numerem jeden będą eleganckie koszule - i damskie, i męskie.

Do jakich branż będą pasować kurtki, polary i softshelle? Z pewnością do tych, które w dużym stopniu prowadzą swoją działalność na zewnątrz. To na przykład sklepy z narzędziami, producenci maszyn, firmy budowlane. Ale również wszystkie marki związane z aktywnym spędzaniem wolnego czasu oraz sportem. Odzież z nadrukiem naprawdę pomaga napędzić biznes.

materiały promocyjne partnera
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »