Klimat na rynku mediów
Według najnowszej fali badania BriefIndex, wskaźnik koniunktury na rynku mediów i reklamy spadł lekko o 4,5 punktu. Obecnie wynosi on 73 punkty.
Niewielki spadek wskaźnika związany jest z początkiem roku, co bezpośrednio przekłada się na małą aktywnością reklamową firm i lekkim obniżeniem nastrojów w branży mediowo-reklamowej. 63 proc. respondentów uważa, że obecna sytuacja na rynku mediów i reklamy jest dobra i 5 proc., że bardzo dobra (dla porównania - w fali z sierpnia 2004 - 60 proc. uważało, że jest dobra, a nikt nie uważał, że bardzo dobra).
Z wyników obecnej fali BriefIndexu widać, że spadek wartości wskaźnika ma charakter sezonowy - początek roku zawsze jest okresem stagnacji po wzmożonej aktywności reklamodawców w ostatnim kwartale roku: "w okresie przedświątecznym wzrasta liczba zleceń i ogólna sytuacja na rynku zaczyna się poprawiać".
BriefIndex jest wskaźnikiem odzwierciedlającym trendy dotyczące koniunktury na rynku reklamy i mediów. Obliczany jest na podstawie deklaracji respondentów (dyrektorów marketingu firm reprezentujących różne branże oraz prezesów agencji reklamowych i domów mediowych) na temat obecnej sytuacji branży oraz oczekiwanych zmian w ciągu najbliższych trzech miesięcy. Pomysłodawcą i inicjatorem BriefIndexu jest Magazyn Marketingu i Sprzedaży Brief. Badania na zlecenie magazynu prowadzi instytut badawczy SMG/KRC.