Leasing w Internecie

Branża leasingowa dość ostrożnie używa Internetu jako formy dotarcia do potencjalnego klienta. Jeszcze gorzej wyglądają statystyki jeśli chodzi o możliwość podpisywania umów leasingowych drogą elektroniczną.

Branża leasingowa dość ostrożnie używa Internetu jako formy dotarcia do potencjalnego klienta. Jeszcze gorzej wyglądają statystyki jeśli chodzi o możliwość podpisywania umów leasingowych drogą elektroniczną.

Leasingodawcy dość konserwatywnie podchodzą do możliwości jakie daje Internet jeśli chodzi o pozyskiwanie potencjalnych klientów. Co więcej, nie wszystkie firmy leasingowe mają nawet swoje strony internetowe, które zawierałyby tak podstawowe informacje jak telefony kontaktowe, czy miejsca, gdzie zlokalizowane są oddziały spółki bądź gdzie można znaleźć doradców reprezentujących daną firmę. Nagminną sprawą są również przypadki, że funkcjonujące strony zawierają nieaktualne i często całkowicie błędne informacje, które zamiast służyć spółce i jej potencjalnym klientom, przynoszą całkowicie odmienny skutek. Do nielicznych wyjątków należą firmy, których strony internetowe zawierają komplet informacji przedstawiających firmę i jej produkty. Na palcach jednej ręki można policzyć spółki leasingowe, których strony zawierają kalkulatory finansowe, które pozwalają oszacować koszty leasingu. Część stron zawiera również kompendium wiedzy dotyczącej zagadnień związanych z leasingiem. Znajdują się tam obszerne materiały prezentujące regulacje prawne dotyczące tej branży, wyjaśniają podstawowe pojęcia związane z tym sposobem finansowania, m.in. porównania i opisy dotyczące różnych rodzajów leasingu. Najlepsze strony dają również możliwość zawierają również możliwość zadawania pytań, na które odpowiedzi udzielają pracownicy spółki. W kategoriach rozrywki dla potencjalnych klientów należy traktować wygaszacze i tapety, które można zainstalować w swoim komputerze.

Reklama

Cechą charakterystyczną jest również to, że najbardziej profesjonalnymi stronami internetowymi dysponują firmy największe. Firmy małe i niezależne rzadko korzystają z takiej formy autoprezentacji.

Oprócz własnej prezentacji spółki leasingowe wykorzystują również sieć do pozyskiwania nowych klientów. Profesjonalnie zbudowane i obsługiwane strony internetowe zawierają również formularz zgłoszeniowe, które wypełniane przez potencjalnych klientów trafiają drogą elektroniczną do siedziby spółki, gdzie są rozpatrywane. Zdarza się jednak, że funkcja ta jest ograniczona do możliwości przesłania prośby o kontakt ze strony spółki. W takim wypadku do potencjalnego leasingobiorcy w szybkim czasie powinien zgłosić się jej przedstawiciel, który dalej poprowadzi transakcję leasingową.

Spółki leasingowe najdynamiczniej walczące o klienta zdecydowały się również na współpracę z obecnymi w sieci portalami ogólnotematycznymi i specjalistycznymi wortalami finansowymi. Taką możliwość dają trzy firmy leasingowe: BZWBK Finance&Leasing, Siemens Finance oraz Bankowy Fundusz Leasingowy. Ich ofertę można spotkać na stronach (oczywiście nie w komplecie) m.in. wortalu Money.pl, Bankier.pl, Mojeauto.pl i Expandera oraz na stronach portalu Wirtualna Polska. Najszerszy dostęp do swojej oferty daje Siemens Finance, którego produkty można kupować za pośrednictwem wszystkich wymienionych stron z wyjątkiem Bankiera.pl. Podmiot ten już w połowie ubiegłego roku zaproponował swoim klientom nowy produkt Auto le@sing, umożliwiający sfinansowanie za pośrednictwem Internetu zakupu nowych środków transportu posiadających homologację pojazdów ciężarowych.

Auto le@sing adresowany jest do osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, spółek cywilnych oraz podmiotów posiadających osobowość prawną, które funkcjonują na rynku minimum 6 miesięcy i są zainteresowane sfinansowaniem zakupu samochodów.

Auto le@sing umożliwia sfinansowanie poprzez leasing operacyjny dowolnie wybranych, nowych środków transportu posiadających homologację na ciężarowe. Zaangażowanie Siemens Finance w finansowaną transakcję nie może przekroczyć 100 tys. zł (netto). W ocenie leasingodawcy podstawowymi atutami tej usługi w stosunku do klasycznego finansowania poprzez leasing są przede wszystkim: możliwość uzyskania pełnej, aktualnej oferty wraz z kalkulacją cenową, wzorami dokumentów, umów oraz formularzem zamówienia za pośrednictwem Internetu (wystarczy wejść na strony internetowe firmy: www.siemens-finance.pl); ograniczenie wymagań stawianych przyszłemu korzystającemu do niezbędnego minimum; błyskawiczny czas obsługi (umowa będzie zawarta w ciągu 24 godzin po dostarczeniu do Siemens Finance wypełnionego i kompletnego wniosku). Siemens Finance przygotował również ofertę dla sektora medycznego. Med fin@nce jest adresowany do lekarzy prowadzących prywatną praktykę, którzy posiadają dyplom minimum 3 lata i są zainteresowani sfinansowaniem zakupu urządzeń medycznych bądź sprzętu komputerowego.

Ciężko jest jednoznacznie ocenić, jakie przychody generuje dla spółek leasingowych internetowy kanał sprzedaży. Spółki dość niechętnie rozmawiają na ten temat i nie chcą przedstawić danych, na podstawie których można byłoby ocenić zasadność utrzymywania takiej formy sprzedaży. Z pewnością posiadanie profesjonalnej strony internetowej pomaga firmie w zbudowaniu wizerunku solidnej firmy, z którą warto utrzymywać kontakty handlowe. Strony tworzone byle jak bądź zawierające nieaktualne informacje mogą budzić pewne obawy co do rzetelności i profesjonalności takiego partnera. Nie można również zapominać, że Internet jest doskonałą formą redukowania kosztów prowadzonej działalności, co wobec rosnącej konkurencji także w branży leasingowej ma niebagatelne znaczenie. Kwoty, jakie trzeba wydać na dotarcie do potencjalnego klienta, są z pewnością najniższe. Trudno oczekiwać jednak, że w niedługim czasie droga elektroniczna będzie wiodącym kanałem sprzedaży usług leasingowych. Wynika to poniekąd ze specyfiki sprzedawanych aktywów. I nie chodzi tutaj o leasing nieruchomości, który z natury rzeczy nie nadaje się do leasingowania przez Internet. Trudno spodziewać się również, że w grę mogą wchodzić specjalistyczne maszyny czy też urządzenia. W tym przypadku inicjatywa należy bowiem do leasingobiorcy, który sam szuka możliwości sfinansowania takiej inwestycji leasingiem. Aktywem, które nadaje się doskonale do kupowania ta drogą jest podstawowy sprzęt biurowy. Ciężko jednak oczekiwać, że na takim aktywie można będzie wygenerować bardzo duży obrót.

Prawo i Gospodarka
Dowiedz się więcej na temat: droga elektroniczna | internet | Leasing | auto | firmy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »