Marketing automation – jak to działa i w jaki sposób pomaga w prowadzeniu sklepu internetowego?

Prowadzenie działań marketingowych w e-commerce można znacząco usprawnić i przyśpieszyć, korzystając z nowoczesnych rozwiązań z zakresu automatyzacji. Wyjaśniamy, czym jest marketing automation i jakie są jego zalety, oraz wskazujemy przykładowe zastosowania.

Czym jest marketing automation?

Marketing automation to metoda pozwalająca na zautomatyzowanie kampanii marketingowych za pomocą odpowiednich narzędzi elektronicznych. Oprogramowanie działa w oparciu o inteligentne algorytmy, które śledzą, rejestrują i analizują zachowania użytkowników sklepu internetowego. Dzięki wykorzystaniu plików cookies możliwe staje się pozyskanie m.in. informacji na temat odwiedzanych podstron, czasu spędzonego na stronie, porzuconych koszyków czy innych podjętych akcji.

Zalety automatyzacji marketingu. Kiedy zdecydować się na takie rozwiązanie?

Marketing automation to metoda pozwalająca zaoszczędzić czas, zoptymalizować budżet reklamowy, a także ograniczyć koszty, związane m.in. z angażowaniem pracowników do osobistej obsługi klientów. Umiejętne wykorzystywanie narzędzi marketing automation przekłada się na zwiększenie poziomu konwersji, a tym samym zapewnia wzrost zysków ze sprzedaży. Automatyzacja marketingu sprzyja także budowaniu zaufania i lojalności klientów.

Reklama

Stosowanie metod z zakresu automatyzacji marketingu jest zalecane zwłaszcza w przypadku dużych sklepów internetowych, które nie są w stanie poświęcać wystarczającej ilości czasu każdemu klientowi. Na takie rozwiązanie warto zdecydować się również m.in. wtedy, gdy sklep notuje wysoki współczynnik odrzuceń i sporą częstotliwość porzucania koszyków.

Na co pozwala marketing automation?

Przedstawiamy kilka przykładowych zastosowań narzędzi do automatyzacji marketingu.

  • Wiadomości powitalne

Po założeniu konta w sklepie internetowym czy zapisaniu się na listę subskrybentów można wysłać do użytkownika automatyczną wiadomość powitalną. Rozwiązania marketing automation pozwalają zwrócić się do niego po imieniu, podziękować za dołączenie do grona klientów, a także zaoferować rabat na pierwsze zakupy - wszystko to bez konieczności ręcznego pisania maila czy prowadzenia rozmowy telefonicznej.

  • Przypomnienia o porzuconym koszyku

Klienci często porzucają koszyki zakupowe przed sfinalizowaniem transakcji, np. z powodu braku czasu, niezdecydowania czy zakłóceń internetu. Warto skierować do nich wtedy automatyczne przypomnienie mailowe czy wiadomość SMS.

  • Specjalna oferta urodzinowa

Na podstawie dat urodzenia czy rejestracji użytkowników sklepu można wysyłać im automatyczne maile z krótkimi życzeniami, a także zaoferować prezent, np. w formie kodu rabatowego czy darmowej przesyłki na najbliższe zakupy.

  • Zachęcenie do powrotu na stronę sklepu

Jeżeli klient od dłuższego czasu nie odwiedził sklepu internetowego, dzięki oprogramowaniu do automatyzacji marketingu można mu się przypomnieć. Zachęcić do zakupów pomoże np. informacja o nowych produktach w ofercie, zmienionym designie strony czy ofercie promocyjnej.

  • Automatyzacja a feed produktowy

Aby automatyzacja marketingu przynosiła pożądane efekty, warto na bieżąco analizować skuteczność kampanii oraz optymalizować ją na podstawie obserwowanych zachowań użytkowników. Istotne jest zwłaszcza wprowadzanie zmian w pliku produktowych, np. w zakresie cen produktów, promocji czy opcji wysyłki. Feed produktowy można błyskawicznie i wygodnie aktualizować za pomocą systemu Feedink - a następnie automatycznie przekonwertować go do kilku różnych formatów, aby dotrzeć do wielu kanałów marketingowych!

materiały promocyjne
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »