Reklama

Na terenach po kopalni Centrum powstanie samochodowe centrum logistyczne

30 hektarów pogórniczych terenów w Bytomiu kupiła od Spółki Restrukturyzacji Kopalń (SRK) firma Mostva. Wkrótce ma na nich powstać samochodowe centrum logistyczne, w którym pracę docelowo znajdzie ponad 200 osób - podali przedstawiciele SRK i lokalnych władz.

30 hektarów pogórniczych terenów w Bytomiu kupiła od Spółki Restrukturyzacji Kopalń (SRK) firma Mostva. Wkrótce ma na nich powstać samochodowe centrum logistyczne, w którym pracę docelowo znajdzie ponad 200 osób - podali przedstawiciele SRK i lokalnych władz.

Sprzedana w drodze przetargu publicznego nieruchomość to tereny dawnej kopalni Centrum, w rejonie ulic Wrocławskiej i Węglowej, blisko centrum miasta. Jej dodatkowym atutem jest bocznica kolejowa - wskazał rzecznik SRK Witold Jajszczok.

Spółka Mostva chce na tym terenie zbudować swoje trzecie w Polsce, a pierwsze na południu Polski, samochodowe centrum logistyczne. Jak podał bytomski magistrat, szefowie spółki zapowiedzieli, że zainwestują w ten teren kilkadziesiąt milionów złotych i zatrudnią najpierw 70, a docelowo ponad 200 osób. Już w marcu przyszłego roku na kupionej właśnie nieruchomości ma ruszyć budowa pierwszych 15 ha placu składowego, hali technicznej o powierzchni 4,5 tys. m kw. oraz przebudowa bocznicy.

Reklama

- Zapowiadaliśmy, że będziemy aktywniej poszukiwać inwestorów, którzy zechcą wykorzystać pokopalniany majątek i ta transakcja jest realizacją naszych zapowiedzi. Bytom rozkwitał i podupadał wraz z przeobrażeniami górnictwa. Teraz pora by pokopalniany majątek był wykorzystany ponownie dla budowania przyszłości miasta i jego mieszkańców - powiedział prezes SRK Tomasz Cudny.

Majątek po kopalni Centrum został przekazany do SRK - która zajmuje się m.in. likwidacją i zabezpieczenie dawnych zakładów górniczych - w 2015 r. Spółka nie ujawnia, za jaką kwotę sprzedała pokopalniane tereny. - To tajemnica handlowa - powiedział Jajszczok.

Spółka Mostva to lider w dziedzinie rozwiązań logistycznych dla motoryzacji. Na place tej firmy w gdyńskim porcie i w podwarszawskim Mszczonowie przyjeżdżają samochody z całej Europy, Azji, Ameryki. Przyjmuje dostawy koleją, drogą morską i autotransporterami. Po północy i centrum rozszerzy swoją działalność na południową część Polski.

Firma jako jedyna w Polsce oferuje wewnątrzkrajowe przewozy samochodowe koleją. Zajmuje się nie tylko obsługą importu czy tranzytu na rynki sąsiednich krajów, ale też eksportem samochodów z polskich fabryk na rynki całego świata.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »