Reklama

Nadużycia i przestępstwa uderzają w firmy

Nikt nie potrafi dokładnie określić strat, jakie w firmach powodują różnego rodzaju nadużycia i przestępstwa. Szacuje się, że może to być nawet 5 proc. rocznych przychodów przeciętnego przedsiębiorstwa.

Reklama

Szacunki dotyczące kosztów tzw. fraudów przedstawiła organizacja Association of Certified Fraud Examiners (ACFE). Jej przedstawiciele informują, że może to być nawet 5 proc. rocznych przychodów przeciętnej firmy. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że w zeszłym roku Produkt Światowy Brutto wyniósł 84,84 biliona USD, przestępstwa finansowe mogły spowodować straty na niebagatelnym poziomie 4,24 biliona USD.

- Przestępcy wynajdują nowe sposoby na wykorzystanie technologii do ataków na firmy i instytucje na całym świecie - przekonuje Stu Bradley, wiceprezes działu Fraud and Security Intelligence w SAS.

Przyśpieszenie cyfrowej transformacji w biznesie spowodowało, że kwestie potwierdzania tożsamości i skutecznego uwierzytelniania stały się niezwykle istotne w walce z nadużyciami. Czy osoba, która dokonuje transakcji, faktycznie jest tym, za kogo się podaje? Banki, firmy ubezpieczeniowe, telekomunikacyjne oraz przedstawiciele branży retail mają zaledwie kilka sekund, aby odpowiedzieć na to pytanie. Tymczasem osoby dokonujące nadużyć coraz skuteczniej podszywają się pod innych użytkowników w wirtualnym świecie.

- Firmy mają problem z procesem uwierzytelniania. Wyzwaniem jest zachowanie równowagi pomiędzy bezpieczeństwem a niezakłóconymi doświadczeniami klienta - tłumaczy Stu Bradley. Podstawową działań antyfraudowych jest poznanie prawdziwej tożsamości użytkownika.

Dla przykładu: nadużycia z wykorzystaniem kart płatniczych stanowią duży problem dla branży finansowej w Tajlandii. Ich odsetek rośnie o 20 proc. rok do roku, co oznacza straty w wysokości 400 milionów USD rocznie.

Problem nadużyć dotyczy także ubezpieczeń, szczególnie zdrowotnych. Szacuje się, że w USA straty spowodowane przez przestępstwa finansowe w tej branży wynoszą od 70 do 234 miliardów USD rocznie.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »