Nestle zapłaci Starbucksowi 7 mld dol., by sprzedawać jego produkty

Znany ze sprzedaży słodyczy szwajcarski koncern Nestle ogłosił w poniedziałek, że zapłaci 7,15 mld dolarów amerykańskiemu Starbucksowi, który prowadzi sieć popularnych kawiarni, za prawa do sprzedaży na świecie produktów tej marki.

Umowa - jak podkreśla agencja Reutera - wzmocni Nestle i pomoże Starbucksowi, który walczy o umocnienie swojej pozycji jako światowego lidera branży kawowej.

Szwajcarska firma będzie sprzedawać kawę Starbucksa w ziarnach i mieloną oraz napoje poza kawiarniami tej marki, w supermarketach na całym świecie.

Według prezesa Starbucksa Kevina Johnsona, "to globalne kawowe porozumienie sprawi, że dzięki zasięgowi i reputacji Nestle Starbucks trafi do kolejnych milionów domów na świecie".

Z kolei w oświadczeniu Nestle podkreślono, że umowa da koncernowi solidną podstawę do dalszego wzrostu w Ameryce Północnej. - To ważny krok dla naszej działalności w branży kawowej, najszybciej rozwijającej się teraz gałęzi działalności Nestle - czytamy w komunikacie prezesa firmy Marka Schneidera.

Reklama

Na mocy zawartej umowy około 500 pracowników Starbucksa dołączy do Nestle, a obie firmy mają współpracować w dziedzinie innowacji i strategii.

Transakcja, która wymaga zgody organów regulacyjnych, prawdopodobnie zostanie sfinalizowana do końca 2018 roku.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: nestle | starbucks | produkty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »