Nestle zapłaci Starbucksowi 7 mld dol., by sprzedawać jego produkty
Znany ze sprzedaży słodyczy szwajcarski koncern Nestle ogłosił w poniedziałek, że zapłaci 7,15 mld dolarów amerykańskiemu Starbucksowi, który prowadzi sieć popularnych kawiarni, za prawa do sprzedaży na świecie produktów tej marki.
Umowa - jak podkreśla agencja Reutera - wzmocni Nestle i pomoże Starbucksowi, który walczy o umocnienie swojej pozycji jako światowego lidera branży kawowej.
Szwajcarska firma będzie sprzedawać kawę Starbucksa w ziarnach i mieloną oraz napoje poza kawiarniami tej marki, w supermarketach na całym świecie.
Według prezesa Starbucksa Kevina Johnsona, "to globalne kawowe porozumienie sprawi, że dzięki zasięgowi i reputacji Nestle Starbucks trafi do kolejnych milionów domów na świecie".
Z kolei w oświadczeniu Nestle podkreślono, że umowa da koncernowi solidną podstawę do dalszego wzrostu w Ameryce Północnej. - To ważny krok dla naszej działalności w branży kawowej, najszybciej rozwijającej się teraz gałęzi działalności Nestle - czytamy w komunikacie prezesa firmy Marka Schneidera.
Na mocy zawartej umowy około 500 pracowników Starbucksa dołączy do Nestle, a obie firmy mają współpracować w dziedzinie innowacji i strategii.
Transakcja, która wymaga zgody organów regulacyjnych, prawdopodobnie zostanie sfinalizowana do końca 2018 roku.