Nowa składka wypadkowa
31 października 2007 roku weszło w życie rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 października 2007 roku, które zmienia rozporządzenie w sprawie różnicowania stopy procentowej składki na ubezpieczenie społeczne z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych w zależności od zagrożeń zawodowych i ich skutków (Dz. U. Nr 195, poz. 1408).
Nowelizacja ta była potrzebna, aby dostosować system informatyczny Zakładu Ubezpieczeń Społecznych do obsługi podmiotów mieszczących się lub zamieszkałych za granicą, a także do zmian oznaczeń przesyłek poleconych na mocy odrębnych przepisów dotyczących Poczty Polskiej.
Z nowego rozporządzenia wynika, iż płatnicy składek mogą posługiwać się wzorem informacji o danych do ustalenia składki na ubezpieczenie wypadkowe aż do czasu wyczerpania zapasów, pod warunkiem, że ta informacja przekazywana jest w formie dokumentu pisemnego. Natomiast w przypadku informacji przekazywanej w formie dokumentu elektronicznego utworzonego w programie informatycznym albo w formie wydruku z tego programu - płatnicy będą mogli się posługiwać poprzednim wzorem do dnia 31 października 2007 roku.