Nowe badania Gemiusa

W dniach 19-21 listopada br. odbyła się, organizowana przez INTERIA.PL, konferencja "Siła Internetu" połączona z prapremierową prezentacją wyników badania Megapanel PBI / Gemius, wprowadzającego na polskim rynku standard badania Internetu akceptowany przez największych polskich wydawców internetowych.

W trakcie konferencji przedstawiciele największych w Polsce domów mediowych uczestniczyli w przeprowadzonej przez firmę Gemius demonstracji możliwości oprogramowania gemiusExplorer, służącego do analizy danych z tego badania. Miały też miejsce warsztaty planowania kampanii internetowych, podczas których zaproszeni mieli sposobność praktycznego zaznajomienia się z oprogramowaniem gemiusExplorer i wynikami badania.

Zadaniem postawionym przed kilkunastoma zespołami zaproszonymi na konferencję było stworzenie strategii internetowej, której celem było repozycjonowanie Samochodu X, z samochodu dla wszystkich, na samochód rodzinny dla kobiet w wieku 25-35 lat oraz zachęcenie do odwiedzenia salonów firmowych i umówienia się na jazdę próbną. Kampania o cennikowej wartości 200 tys. zł miała być zaplanowana w oparciu o wyniki badania Megapanel PBI / Gemius i aktualne cenniki podmiotów sprzedających przestrzeń reklamową w Internecie, przy założeniu maksymalizacji zasięgu i częstotliwości w grupie celowej oraz optymalizacji kosztów dotarcia.

Reklama

Prace zespołów oceniało trzyosobowe, niezależne jury, w skład którego weszli: - Jerzy Jakub Jasiński, Starszy Specjalista ds. Mediów, Dział Mediów firmy Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o. - Michał Sobolewski, Kierownik Działu Rozwoju Klienta z firmy PTK Centertel Sp. z o.o. - Roman Szewczyk, Specjalista ds. Marketingu z firmy Volkswagen Bank Polska S.A.

Pierwsze miejsce i nagrodę główną warsztatów, czyli kampanię reklamową o wartości 75 tys. zł w portalu INTERIA.PL, zdobył zespół w składzie Bartłomiej Kamiński i Artur Muszkiet z firmy Initiative. Drugie miejsce zajął zespół z domu mediowego Zenithmedia, a miejsce trzecie zespół reprezentujący Macroscope OMD.

Megapanel PBI / Gemius jest, wykonywanym na próbie ponad 15 tysięcy aktywnych panelistów, pomiarem rzeczywistej aktywności polskich użytkowników sieci Internet. Wielkość zastosowanej w badaniu próby pozwala na określenie oglądalności i profilu demograficznego odwiedzających zarówno małe witryny, jak i podserwisy portali internetowych, co dotychczas nie było możliwe. Badanie realizowane jest przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu (PBI), założonej przez największych wydawców internetowych w Polsce, w tym INTERIA.PL.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »