Odbierasz przekaz? Zamów doręczenie do domu
Przekazy pieniężne stanowią alternatywę szybkich przelewów, także zagranicznych. Jednak jeszcze do niedawna przekazy można było odbierać tylko w konkretnych placówkach. Teraz nie musisz nawet wychodzić z domu.
Odbiorca przekazu do tej pory musiał udać się do najbliższej placówki firmy oferującej przekaz pieniężny lub siedziby konkretnego banku. Nie zawsze było to wygodne, ale ten problem został już rozwiązany. Od niedawna mamy możliwość zamówienia doręczenia przekazu do domu.
Zarówno osoba nadająca przekaz pieniężny, jak i odbiorca mogą zamówić usługę doręczenia gotówki do domu. Nadawca może dokonać tego bezpośrednio w placówce, w której nadaje przekaz. Jeżeli to odbiorca chce zamówić taką usługę, musi skontaktować się z operatorem pocztowym współpracującym z firmą oferującą przekazy.
Aby móc zamówić usługę doręczenia bezpośrednio do domu, należy podać takie informacje jak:
- numer kontrolny przekazu MCTN,
- imię i nazwisko nadawcy,
- imię i nazwisko odbiorcy,
- kraj nadania przekazu,
- kwotę przekazu.
Usługa doręczania przekazów pieniężnych dotyczy jednak nie tylko klientów indywidualnych. Także klienci biznesowi mogą skorzystać z takiej możliwości. W tym przypadku zamawianie usługi doręczenia niczym nie różni się od usługi, z której korzystają klienci indywidualni. Wystarczy podać adres siedziby firmy zamiast adresu domowego. Ważne jest jednak to, by dane osoby odbierającej przekaz zgadzały się z danymi wskazanymi przez nadawcę.
Czasami zdarzają się sytuacje, w których adresat przekazu nie może odebrać go bezpośrednio w domu. Jeśli doręczyciel nie zastanie odbiorcy pod wskazanym adresem, wówczas podejmuje dwukrotne próby ponownego doręczenia przekazu. Jeżeli i one zakończą się niepowodzeniem, doręczyciel pozostawia awizo, wskazując miejsce odbioru przekazu. W takim przypadku odbiór gotówki ponownie sprowadza się do wizyty w konkretnej placówce.
By uniknąć powyższej sytuacji, w dowolnym momencie można zmienić termin dostarczenia przekazu. W tym celu należy skontaktować się z infolinią operatora pocztowego i ustalić nową datę.
Usługa doręczenia przekazu bezpośrednio pod wskazany adres wcale nie musi oznaczać opóźnienia dostarczenia gotówki odbiorcy. W zależności od tego, kto zamawia usługę (nadawca czy odbiorca) oraz jak szybko następuje kontakt z pracownikiem infolinii operatora pocztowego, środki finansowe mogą dotrzeć nawet nazajutrz po nadaniu przekazu. Doręczyciel ma maksymalnie 24 godziny, by skontaktować się z odbiorcą w celu ustalenia terminu dostarczenia gotówki.
Przekaz pieniężny dostarczony pod wskazany adres może odebrać wyłącznie odbiorca. Doręczyciel nie wręczy gotówki osobom trzecim - bez względu na stopień pokrewieństwa z adresatem przekazu. Ma to na celu zapobiegnięcie wyłudzeniom i próbom oszustwa. Taka polityka sprawia, że usługa doręczania przekazów pieniężnych bezpośrednio pod wskazany adres jest bezpieczna i daje pewność dostarczenia gotówki osobie wskazanej przez nadawcę.