"Palmy" tracą na popularności

Palmtopy od 11 kwartałów tracą na popularności. W III kwartale 2006 r. ich sprzedaż spadłą o 15,4 proc. w porównaniu do II kwartału br. Czy to oznacza, że ten kiedyś popularny produkt zniknie całkiem z rynku?

W III kw. 2006 roku sprzedaż palmtopów spadła o 31,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Jak zauważył w opisie raportu analityk w IDC Ramon Llamas, spadek sprzedaży wynika z utrzymywania się starej oferty rynkowej.

Klienci potrzebują nowości

"Producenci usiłują sprzedawać na rynku modele, które są na nim nawet od czterech kwartałów. Można liczyć na wzrost sprzedaży w IV kwartale, jeśli producenci wprowadzą nowe modele" - zauważył Llamas.

Jednak - jak prognozuje w swoim raporcie IDC - wzrost sprzedaży może nastąpić także na skutek otwarcia się nowych nisz rynkowych dla palmtopów - np. w edukacji.

Reklama

Jednak w biznesie palmtopy zostaną z czasem zastąpione przez zintegrowane urządzenia mobilne, łączące w sobie zalety palmtopa i inteligentnego telefonu, tzw. smartfonu.

Światowy rynek urządzeń mobilnych w III kw. 2006. (w tys. sztuk)
Sprzedaż III kw. 2006 Sprzedaż III kw. 2005
Palm 450 490
HP 240 400
Dell 105 160
Mio 105 100
Sharp 40 13
Inni 160 437
Razem 1 100 1 600

Udziały w światowym rynku urządzeń mobilnych w III kw 2006 (w proc.)
Udział III kw. 2006 Udział III kw. 2005
Palm 40,9 30,6
HP 21,8 25
Dell 9,5 10
Mio 9,5 6,3
Sharp 3,6 0,8
Inni 14,7 27,3
Razem 100 100

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: palenie tytoniu | palmy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »