"Palmy" tracą na popularności
Palmtopy od 11 kwartałów tracą na popularności. W III kwartale 2006 r. ich sprzedaż spadłą o 15,4 proc. w porównaniu do II kwartału br. Czy to oznacza, że ten kiedyś popularny produkt zniknie całkiem z rynku?
W III kw. 2006 roku sprzedaż palmtopów spadła o 31,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Jak zauważył w opisie raportu analityk w IDC Ramon Llamas, spadek sprzedaży wynika z utrzymywania się starej oferty rynkowej.
Klienci potrzebują nowości
"Producenci usiłują sprzedawać na rynku modele, które są na nim nawet od czterech kwartałów. Można liczyć na wzrost sprzedaży w IV kwartale, jeśli producenci wprowadzą nowe modele" - zauważył Llamas.
Jednak - jak prognozuje w swoim raporcie IDC - wzrost sprzedaży może nastąpić także na skutek otwarcia się nowych nisz rynkowych dla palmtopów - np. w edukacji.
Jednak w biznesie palmtopy zostaną z czasem zastąpione przez zintegrowane urządzenia mobilne, łączące w sobie zalety palmtopa i inteligentnego telefonu, tzw. smartfonu.
Sprzedaż III kw. 2006 | Sprzedaż III kw. 2005 | |
Palm | 450 | 490 |
HP | 240 | 400 |
Dell | 105 | 160 |
Mio | 105 | 100 |
Sharp | 40 | 13 |
Inni | 160 | 437 |
Razem | 1 100 | 1 600 |
Udział III kw. 2006 | Udział III kw. 2005 | |
Palm | 40,9 | 30,6 |
HP | 21,8 | 25 |
Dell | 9,5 | 10 |
Mio | 9,5 | 6,3 |
Sharp | 3,6 | 0,8 |
Inni | 14,7 | 27,3 |
Razem | 100 | 100 |