Pawlak: Na chińskim rynku jest miejsce na polskie produkty

Na chińskim rynku jest miejsce na wiele polskich produktów - uważa prezes Fundacji Polski Kongres Gospodarczy, były premier Waldemar Pawlak, który wziął udział w konferencji Invest in China.

Waldemar Pawlak powiedział IAR, że Chińczycy doceniają jakość wielu polskich produktów, zwłaszcza spożywczych. Są jednak rynki, na których konkurujemy - przykładem jest handel jabłkami, bo Chińczycy są w tej branży bardzo aktywni.

Waldemar Pawlak wskazuje, że zacieśnienie współpracy z Chinami zajmuje nieco więcej czasu niż z innymi państwami, ale polscy przedsiębiorcy dobrze sobie z tym radzą.

Bliskie kontakty z Państwem Środka utrzymuje KGHM, a LOT w ostatnim czasie uruchomił bezpośrednie połączenia do Pekinu.

Były premier podkreśla, że chińskie firmy dotąd wchodziły na polski rynek w ograniczonym zakresie. Dodał, że na duże inwestycje i związane z nimi miejsca pracy dopiero czekamy.

Reklama
IAR/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Chiny | miejscem | China | Waldemar Pawlak | Polskie | chińskie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »