Pawlak: Na chińskim rynku jest miejsce na polskie produkty
Na chińskim rynku jest miejsce na wiele polskich produktów - uważa prezes Fundacji Polski Kongres Gospodarczy, były premier Waldemar Pawlak, który wziął udział w konferencji Invest in China.
Waldemar Pawlak powiedział IAR, że Chińczycy doceniają jakość wielu polskich produktów, zwłaszcza spożywczych. Są jednak rynki, na których konkurujemy - przykładem jest handel jabłkami, bo Chińczycy są w tej branży bardzo aktywni.
Waldemar Pawlak wskazuje, że zacieśnienie współpracy z Chinami zajmuje nieco więcej czasu niż z innymi państwami, ale polscy przedsiębiorcy dobrze sobie z tym radzą.
Bliskie kontakty z Państwem Środka utrzymuje KGHM, a LOT w ostatnim czasie uruchomił bezpośrednie połączenia do Pekinu.
Były premier podkreśla, że chińskie firmy dotąd wchodziły na polski rynek w ograniczonym zakresie. Dodał, że na duże inwestycje i związane z nimi miejsca pracy dopiero czekamy.