"PB": Inteligo operatorem komórkowym?

Internetowe ramię PKO BP negocjuje z Polkomtelem warunki umowy w sprawie MVNO. Kolejny bank (po mBanku) chce wkrótce zostać tzw. komórkowym operatorem wirtualnym.

Tym razem to Inteligo - elektroniczne ramię PKO BP. Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, bank miałby współpracować z Polkomtelem.

- Negocjujemy z kilkoma podmiotami w sprawie MVNO. W tym roku mamy zamiar podpisać dwie-trzy umowy, jednak raczej nie dojdzie do tego w pierwszym kwartale - mówi Aleksandra Gieros-Brzezińska, kierownik sekcji mediów w Polkomtelu.

Nie ujawnia jednak, jakie firmy chcą kupować od Polkomtela hurtowy dostęp do sieci.

Szansą na sukces w branży telekomunikacyjnej dla Inteligo jest ogromna baza klientów. Grupa PKO BP ma 2,1 mln rachunków z dostępem do internetu. Do tego potencjalnymi odbiorcami usług komórkowych mogą być pozostali właściciele kont w PKO BP. Firma może wykorzystać też swoje placówki jako skuteczny kanał sprzedaży. Bankowy gigant ma w całej Polsce prawie 1300 oddziałów i ponad 2600 agencji.

Reklama

Jeśli Inteligo dojdzie do porozumienia z Polkomtelem, będzie drugim bankowym MVNO, współpracującym z właścicielem Plusa i Samych Swoich. Jako wirtualny operator na bazie sieci Polkomtela działa już od grudnia ubiegłego roku internetowy mBank, należący do grupy BRE Banku.

Twórcy mBank mobile podkreślają, że jego oferta skierowana jest przede wszystkim do klientów banku. Na razie spośród 1,34 mln użytkowników mBanku z telefonii komórkowej tej firmy korzysta tylko około 15 tys. osób. Władze banku podtrzymują jednak, że do końca roku ma być ich ponad 160 tys.

Katarzyna Latek

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: PKO BP SA | bank | mBank | ramię | operatorzy komórkowi | MVNO | Inteligo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »