Pół tysiąca start-upów z całego świata zgłosiło się do Start-up Contest. Najlepsi z najlepszych zostaną wybrani podczas infoShare 2018 w Gdańsku
Blisko 500 start-upów z całego świata zgłosiło się do Start-up Contest, konkursu organizowanego co roku podczas konferencji infoShare w Gdańsku. Za nami pierwszy etap selekcji, a przed nami półfinały. 22.05 na start-up Stage 20 najlepszych firm zaprezentuje swoje rozwiązania i spróbuje przekonać jury, że są one warte nagrody głównej - 20 000 EUR. Dzień później, 23.05 poznamy zwycięzcę zmagań.
Start-up Contest na stałe wpisał się w kalendarz eventów obowiązkowych dla start-upperów z całego świata. W tym roku swoje zgłoszenie przesłało blisko pół tysiąca aspirujących spółek. Konferencja to dla nich okazja do wygrania dużej sumy na rozwój - 20 000 euro, ale nie tylko.
Druga korzyść płynąca ze Start-up Contest - często znacznie istotniejsza - to możliwość zaprezentowania swojego rozwiązania przed szeroką społecznością potencjalnych partnerów biznesowych. Stwarzamy więc przestrzeń do tego, by twórcy start-upów pozyskali potrzebne finansowanie, a inwestorzy - dostęp do najbardziej innowacyjnych spółek na wczesnym etapie rozwoju, które charakteryzują się dużym potencjałem zwrotu z inwestycji. Można zatem powiedzieć, że infoShare aranżuje spotkania, które często kończą się układem win-win dla obu stron. Za przykład warto podać współpracę FindAir z Black Pearls VC czy Livespace i Aria Fund, która jest wynikiem spotkania na infoShare 2017 - mówi Agnieszka Meller, Head of Start-up Relations w infoShare.
W AmberExpo, gdzie odbywa się konferencja, wydzielono również specjalną strefę Speed Datingu, w której przez całe dwa dni konferencji będą odbywać się spotkania 1 na 1 - start-upów oraz inwestorów, przedstawicieli korporacji i potencjalnych klientów usług. Do umawiania rozmów służy specjalne narzędzie online dostępne po zarejestrowaniu się na www.infoshare.pl.
Liczby mówią same za siebie. Do Start-up Contest zgłosiły się 493 firmy z 46 krajów. 80% zgłoszeń pochodziło z zagranicy. Przekrój działalności zgłoszonych spółek jest bardzo duży. Działają one w obszarach m.in. sztucznej inteligencji, AR & VR, projektują rozwiązania e-commerce oraz usprawnienia dla podmiotów z segmentu fintech. Co ciekawe, wiele tegorocznych zgłoszeń, to produkty i usługi z obszaru health & medtech & wellbeing. 20-ka najlepszych zaprezentuje się na Start-up Stage.
Przy wyborze najlepszych dwudziestu spółek kierowaliśmy się trzema podstawowymi kryteriami. Braliśmy pod uwagę potencjał biznesowy, a więc szacowaliśmy, na ile dana spółka ma szansę na sukces rynkowy i skalowanie przychodów. Drugim wyznacznikiem była innowacyjność produktu. Ważne jest bowiem, aby start-up odpowiadał na unikalną potrzebę i sprawnie wykorzystywał do tego nowe technologie. Bardzo ważny przy ocenie był również zespół founderów. Najlepiej rokujące są te teamy, które składają się z osób uzupełniających się wzajemnie kompetencjami i doświadczeniem zawodowym - podsumowuje Grzegorz Borowski, CEO infoShare oraz członek jury start-up Contest.
Pierwszego dnia konferencji infoShare zaprezentuje się 20 spółek, wśród nich m.in. Marx Biotechnology, która opracowuje przełomową technologię diagnostyki krwi. Technologia ta może znaleźć zastosowanie w walce z odrzutami przeszczepów. Na Start-up Stage wystąpi także ThinAir, które stworzyło technologię dającą dostęp do 140 mld litrów wody w ziemskiej atmosferze i w ten sposób wytwarza "wodę z powietrza". O zwycięstwo w Start-up Contest powalczy też Solutions 4 Tomorrow oferujący automatyczną platformę do lądowania dronów i wymiany ich baterii, co w dobie wzrostu wykorzystania UAV staje się niezbędne. Swój pitch wygłoszą również założyciele Lovys - platformy agregującej ubezpieczenia z opcją zakupu, zarządzania i zgłaszania szkody (all-in-one). Z kolei Afforest for Future opowie o pierwszej platformie, która wykorzystując algorytmy sztucznej inteligencji pozwala na monitorowanie zbiorników słodkowodnych i przewidywanie obszarów, które mogą być zalesione w czasie krótszym niż 5 lat. Celem działalności tego start-upu jest dbałość o tereny zielone na całym świecie.
Tegoroczna agenda infoShare to w tym roku siedem scen, w tym trzy techniczne, Inspire Stage, Start-up Stage, Marketing Stage oraz Leaders Event. Swoją wiedzą podzieli się ponad 150 prelegentów. Poruszana tematyka to m.in. sztuczna inteligencja, blockchain, marketing automation, procesy sprzedaży i sposoby na budowanie skalowalnego biznesu. Merytorycznym wystąpieniom podczas dwóch dni konferencji towarzyszą liczne side eventy, m.in. Great Networking Party z koncertem na żywo oraz Sunset Leaders Boat Race. Rejestracja na www.infoshare.pl