Polacy pokochali kupowanie przez smartfony. W sieci wydadzą aż 50 mld zł

W 2019 roku Polacy wydadzą w internecie aż 50 mld zł. Nasz kraj znajduje się na 13. miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. Z przytaczanych danych wynika też, że pokochaliśmy zakupy przez smartfony.

W latach 2018-2022 wartość rynku e-commerce ma się zwiększyć w naszym kraju o 6 mld dol. To sporo, bo jeszcze w 2015 r. wartość polskiego rynku e-commerce szacowano na zaledwie 30 mld - czytamy w najnowszym raporcie portalu marketingowego Interaktywnie.com, "E-commerce'2019".

Polska goni resztę świata, ale jest za czym pędzić. Według danych Digital Market Outlook Statista, całkowita wartość rynku e-commerce na świecie wzrosła w ciągu ostatniego roku o 16 proc., a w 2017 roku całkowite roczne wydatki w internacie wyniosły 1,5 biliona dolarów. Łącznie kupuje już 1,8 miliarda osób, w Polsce około 15 mln.

Reklama

Miliony transakcji, niezależnie od granic, zmieniają doświadczenia zakupowe konsumentów. Klienci są bardziej wymagający i przykładają coraz większą uwagę do szczegółów, które jeszcze 5 lat temu zdawały się nieistotne. Za kilka lat, właściciele sklepów internetowych staną przed wyzwaniem, nie tylko jak zdobyć nowych klientów, lecz również jak zbudować lojalność u obecnych. Kluczowa będzie nie tylko cena, ale wygoda, terminowość i jakość obsługi. A do wzięcia już teraz jest 50 mld złotych w 2019 roku - za taką kwotę Polacy zrobią w sieci zakupy.

Jako społeczeństwo przekonujemy się, że w porównaniu ze sklepami stacjonarnymi, sieć jest wygodniejsza i daje większą możliwość wyboru, jednak walka o klienta jest w niej równie zacięta. Wraz z rosnącą dojrzałością rynku dokonuje się jego weryfikacja. Odpadają najsłabsi, a firmy, które inwestowały w rozwój, zaczynają odcinać kupony.

m-Commerce to szansa na sukces

Już niemal co drugi polski internauta (45 proc.) kupuje mobilnie przynajmniej raz w tygodniu. Tę formę zakupów doceniamy szczególnie w okresie przedświątecznym, najchętniej kupując prezenty w domowym zaciszu. Dla polskich e-konsumentów największymi zaletami zakupów z wykorzystaniem telefonu są szybkość (63 proc.) oraz płatności one-click (33 proc.).

Interaktywnie.com przytacza w raporcie o e-commerce dane Mastercard, który opublikował wyniki europejskiego badania na temat popularności zakupów internetowych dokonywanych na urządzeniach mobilnych. Wynika z niego, że zakupy na smartfonie stają się coraz powszechniejsze wśród polskich internautów, a ich szybkość i wygoda są szczególnie doceniane w okresie przedświątecznym.

Jednym z czynników, który to determinuje, jest możliwość ich realizacji również na urządzeniach mobilnych. To forma, po którą coraz częściej sięgają polscy e-konsumenci.

Jak czytamy w opracowaniu, w badaniu już 68 proc. z nich uznało, że zdarza im się robić zakupy w ten sposób co najmniej okazjonalnie. Natomiast już ponad co dziesiąty (13 proc.) badany deklaruje, że robi internetowe zakupy wyłącznie na smartfonie.

Co kupuje się przez smartfony?

Polscy internauci kupują na smartfonach najczęściej:

" ubrania i akcesoria (54 proc.),

" przedmioty związane z kulturą - książki, bilety do kina, teatru i na koncerty (44 proc.),

" elektronikę (43 proc.).

" coraz częściej posiadaczom telefonów zdarza się w ten sposób płacić za bilety komunikacji miejskiej (34 proc.)

" oraz za parkingi (20 proc.).

Przy zakupach mobilnych polscy internauci chętnie korzystają z aplikacji na telefon. Deklaruje tak 81 proc. ankietowanych, co jest drugim najwyższym wskaźnikiem w Europie, po Hiszpanii i Rosji (83 proc.).

Pobierz darmowy program do rozliczeń PIT 2018

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »