Polskapresse: gotowy do kontrataku

Jeśli Springer lub Agora uruchomią nowe tytuły, Polskapresse, odpowie tym samym. Na razie podwoi nakład bezpłatnego "Echa Miasta".

Jeśli Springer lub Agora uruchomią nowe tytuły, Polskapresse, odpowie tym samym. Na razie podwoi nakład bezpłatnego "Echa Miasta".

Polskapresse, koncern wydający dziewięć dzienników regionalnych, zanotował w ubiegłym roku zysk netto. Wyniósł on 12,8 mln zł, choć rok wcześniej Polskapresse miał 17,3 mln zł straty. Należący do Verlagsgruppe Passau koncern zawdzięcza to obniżce kosztów po połączeniu kilku tytułów, ale nie tylko. To wypadkowa dobrych inwestycji, zarządzania i polityki marketingowej - mówi Dorota Stanek, prezes Polskapresse, która objęła funkcję pod koniec marca 2004 r.

Fuzje? Nie teraz

Ostatnie dwa lata były dla koncernu okresem łączenia tytułów regionalnych. Pod koniec 2003 r. Polskapresse połączyła trzy wrocławskie dzienniki w "Słowo Polskie Gazetę Wrocławską", a pod koniec 2004 r. "Trybunę Śląską" z "Dziennikiem Zachodnim" Ta ostatnia fuzja dała koncernowi roczne oszczędności rzędu 8-9 mln zł, przy przychodach pisma rzędu 60 mln zł. W tym roku Polskapresse nie planuje łączenia kolejnych tytułów, choć nie wyklucza tego w przyszłości. Konkurencja jest na tyle silna, że może dojść do dalszego łączenia tytułów. W perspektywie dwóch lat na każdym rynku będzie miejsce na 1-2 gazety regionalne - dodaje Dorota Stanek. Zapewnia, że w tym roku wyniki będą lepsze od ubiegłorocznych zarówno jeśli chodzi o przychody, jak i zysk netto. W dużej mierze będzie to zasługą wzrostu sprzedaży reklam. Choć prezes Polskapresse nie chce podawać bliższych danych, Mediatak, dom mediowy sprzedający reklamy dla prasy regionalnej, szacuje, że ten rynek wzrośnie w całym roku o 10 proc., do 641,3 mln zł. Polskapresse pracuje nad projektami nowych gazet regionalnych. Na razie nie ujawnia szczegółów. Ich wprowadzenie mogłoby być odpowiedzią na projekty konkurencji. Pracujemy nad kilkoma tytułami. Jeżeli Agora czy Axel Springer zdecydują się na wprowadzenie nowego dziennika, mogą się spodziewać kontrataku - mówi Dorota Stanek.

Reklama

Podwojenie nakładu

Na razie Polskapresse chce rozwijać wprowadzoną w czerwcu bezpłatną gazetę lokalną "Echo Miasta". Rozwój tej gazety to cel na ten rok. Chcemy być w każdym większym mieście i osiągnąć nakład 1,8 mln egz. - mówi Dorota Stanek. Obecnie gazeta wychodzi w 900 tys. egz. i jest rozdawana w Warszawie, Katowicach, Krakowie, Trójmieście i Poznaniu. Od września będzie dostępna w Łodzi. Inwestycja, która wyniosła w sumie 40 mln zł, powinna osiągnąć rentowność za dwa lata - dodaje Dorota Stanek.

Magdalena Wierzchowska

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: tytuły | koncern | Gotowi?
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »