Polski drobny biznes chce wyjścia na świat

Polskie małe i średnie firmy są zaskakująco mocno zdeterminowane do ekspansji zagranicznej - pisze "Puls Biznesu".

Jak czytamy w gazecie, Citygroup przepytała pod tym kątem firmy z 5 krajów naszego regionu.

W Polsce aż 39 procent małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje, że w ciągu 2 lat planuje przeprowadzić ekspansję na zagranicznych rynkach. To największy odsetek ze wszystkich przebadanych krajów.

Na Węgrzech ekspansję planuje 38 procent firm, w Rumunii 32, w Czechach 23, a w Rosji 21.

Piotr Kosno z banku Citi Handlowy komentując te wyniki mówi, że polskie firmy charakteryzuje duży potencjał do ekspansji zagranicznej. Produkty i marki, które oferują, są na światowym poziomie, a często nawet - zdaniem eksperta - kreują nowe trendy.

Reklama

Ekspert dodaje, że zagraniczna ekspansja polskich firm nie polega już jedynie na rozpoczynaniu czy zwiększaniu eksportu. Nasi przedsiębiorcy coraz częściej bowiem budują za granicą struktury organizacyjne i fabryki.

Więcej w "Pulsie Biznesu".

IAR/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »