Polski drobny biznes chce wyjścia na świat
Polskie małe i średnie firmy są zaskakująco mocno zdeterminowane do ekspansji zagranicznej - pisze "Puls Biznesu".
Jak czytamy w gazecie, Citygroup przepytała pod tym kątem firmy z 5 krajów naszego regionu.
W Polsce aż 39 procent małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje, że w ciągu 2 lat planuje przeprowadzić ekspansję na zagranicznych rynkach. To największy odsetek ze wszystkich przebadanych krajów.
Na Węgrzech ekspansję planuje 38 procent firm, w Rumunii 32, w Czechach 23, a w Rosji 21.
Piotr Kosno z banku Citi Handlowy komentując te wyniki mówi, że polskie firmy charakteryzuje duży potencjał do ekspansji zagranicznej. Produkty i marki, które oferują, są na światowym poziomie, a często nawet - zdaniem eksperta - kreują nowe trendy.
Ekspert dodaje, że zagraniczna ekspansja polskich firm nie polega już jedynie na rozpoczynaniu czy zwiększaniu eksportu. Nasi przedsiębiorcy coraz częściej bowiem budują za granicą struktury organizacyjne i fabryki.
Więcej w "Pulsie Biznesu".