Polskie firmy biją rekordy na chińskiej platformie. Obroty rosną błyskawicznie

Od października 2024 roku liczba polskich firm aktywnie działających na platformie AliExpress wzrosła trzykrotnie, co napędza sprzedaż lokalnych marek. Oprócz tego - jak poinformowała chińska platforma - liczba ofert od miejscowych sprzedawców zwiększyła się dziesięciokrotnie. Co stoi za błyskawicznym wzrostem?

Lokalni sprzedawcy na AliExpress notują rekordowe wzrosty. "To, co obserwujemy w Polsce, to wyraźna zmiana - lokalne firmy nie tylko dołączają do platformy, ale też rozwijają się w bardzo krótkim czasie" - komentuje najnowsze dane Gary Topp, European Commercial Director w AliExpress.

Rozwój mniejszych sprzedawców - w jego ocenie - wspierają inwestycje w narzędzia onboardingowe (systemy, aplikacje czy procesy - red.), wsparcie logistyczne, a także dostęp do kampanii sprzedażowych, takich jak letnie wyprzedaże. "To realne motory wzrostu. Sukces polskich firm pokazuje, że przy odpowiednim zapleczu lokalne marki mogą skutecznie konkurować i się rozwijać" - dodaje Topp.

Reklama

Polskie firmy biją rekordy na AliExpress. Szybki wzrost sprzedaży

Mniej niż rok po uruchomieniu działalności lokalnej w Polsce AliExpress odnotowuje znaczący wzrost dzięki połączeniu sprzedaży prowadzonej przez polskich sprzedawców oraz dostaw z lokalnych magazynów. Przekłada się to na szybszą dostawę i zwroty.

Od momentu wdrożenia strategii wsparcia lokalnych sprzedawców w październiku 2024 roku liczba polskich firm aktywnie działających na platformie wzrosła trzykrotnie. Z kolei liczba ofert od lokalnych sprzedawców zwiększyła się dziesięciokrotnie, dając przy tym polskim konsumentom dostęp do tysięcy produktów pochodzących z Polski.

Lokalni sprzedawcy z 30 proc. udziałem na platformie w Polsce

Jak poinformowała chińska platforma, podczas tegorocznej letniej wyprzedaży sprzedawcy z Polski odpowiadali za 30 proc. całkowitej sprzedaży na platformie w Polsce. Akcja cieszyła się dużym zainteresowaniem kupujących, zwłaszcza w takich kategoriach, jak produkty FMCG (artykuły codziennego użytku, które kupujemy regularnie i zużywamy stosunkowo szybko), technologie, sprzęt AGD, RTV oraz artykuły dla zwierząt.

Sezonowe akcje to duża szansa dla lokalnych sprzedawców, którzy mogą wyjść poza niszowe segmenty i dotrzeć do szerszego grona klientów. "Dla wielu z tych sprzedawców ekspozycja w kampaniach to nie tylko chwilowy impuls, ale długofalowy akcelerator biznesowy. Ich sukcesy stają się integralną częścią rozwoju AliExpress w Polsce i silnym sygnałem, że lokalne firmy mogą osiągać sukcesy na globalnych platformach" - poinformowano w opublikowanym komunikacie.

Zdaniem Gary'ego Toppa, dane pokazują, że polscy konsumenci postrzegają AliExpress jako miejsce na zakupy markowych produktów i gadżetów - od robotów sprzątających, przez smartfony, po telewizory i konsole.

AliExpress to globalna platforma zakupowa uruchomiona w 2010 roku. Działa w ponad 200 krajach i regionach. Platforma dostępna jest w języku angielskim oraz 15 innych wersjach językowych. AliExpress jest częścią Alibaba International Digital Commerce Group.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: AliExpress | sprzedaż | polskie firmy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »