Czesi przejmują sieć centrów handlowych w Polsce. Nasz kraj ma być "trampoliną"

Czeska firma inwestycyjna przejmuje 10 centrów handlowych działających w Polsce. Rozwój nad Wisłą ma być dla inwestora "trampoliną" do dalszej ekspansji w Europie Środkowej. Dotychczasowy właściciel zapewnia, że "transakcja kończy udaną misję inwestycyjną".

Grupa BHM sfinalizowała sprzedaż swoich 10 parków handlowych A-Centrum, zlokalizowanych w całej Polsce, czeskiej firmie inwestycyjnej Reticulum. Zdaniem dyrektora zarządzającego Grupą BHM Jana Černego, czeska firma ma doświadczenie w budowaniu parków handlowych i "niezbędną wiedzę do dalszego rozwoju." 

Czesi przejmują sieć 10 centrów handlowych w Polsce. Znani są m.in. w Słowacji

Grypa zarządza obecnie siecią centrów handlowych w Czechach i Słowacji, które funkcjonują pod marką My Park. Jak zapowiedziała dyrektor zarządzająca, rozwój w Polsce ma być "trampoliną do dalszej działalności detalicznej w Europie Środkowej". "Jesteśmy tym podekscytowani. Wierzymy w siłę i stabilność gospodarki Polski i przewidujemy wzrost siły nabywczej wśród jej mieszkańców" - stwierdziła Lenka Kořínková z My Park.

Reklama

Sieć A-Centrum obejmuje 10 parków handlowych w całej Polsce, o łącznej powierzchni najmu wynoszącej około 30 tysięcy mkw. i ponad 60 lokali handlowych. Wynajmują je najczęściej duże marki, takie jak Pepco, CCC, Rossmann, Martes czy Kik. Ulokowane są w pobliżach centrów miast, obszarów mieszkalnych i szlaków transportowych - można je znaleźć m.in. w Inowrocławiu, Iławie Dzierżoniowie czy Środzie Wielkopolskiej.

Przeczytaj więcej: Rewolucja w sklepach już za 3,5 miesiąca. "Na to trzeba zwracać uwagę"

Czeski inwestor na zakupach w Polsce. "Zrealizowaliśmy nasz plan"

Od momentu przejęcia centrów w 2022 r. Grupa BHM dokonała inwestycji - m.in. w lokalizacjach Koło i Środa Wielkopolska. Firma zainwestowała np. w infrastrukturę, w tym ładowarki pojazdów elektrycznych i integrację nowoczesnych technologii z powierzchniami handlowymi, a także skupiła się na budowaniu nowych budynków, które zostały w pełni wynajęte.

Przeczytaj więcej: Polski gigant otwiera 20 sklepów w azjatyckim kraju. Zapowiada dalszą ekspansję

"Zrealizowaliśmy nasz plan inwestycyjny" - stwierdził kierownik ds. inwestycji w BHM Group nadzorujący transakcję Miroslav Tabernaus. "Ukończyliśmy dwie w pełni wynajęte rozbudowy i renegocjowaliśmy umowy najmu. Naszymi celami od pierwszego dnia była stabilizacja, optymalizacja i wzmocnienie tej sieci parków handlowych na lokalnych rynkach" - dodał przedstawiciel Grupy. Teraz ekspansję ma kontynuować nowy właściciel.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: sieć sklepów | centra handlowe | przejęcie | ekspansja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »