Reklama

Ponad 3 tys. skarg dotyczących RODO, firmy powinny spodziewać się licznych kontroli

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy obowiązywania RODO do Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) wpłynęły 3252 skargi. Jak wynika z informacji udostępnionych przez UODO, pierwsze pół roku obowiązywania przepisów RODO w Polsce minęło dość bezboleśnie dla przedsiębiorców. Ten czas jednak już się kończy.

- Ponad trzy tysiące skarg to bardzo duża liczba, w porównaniu do innych krajów UE, ale jak na razie nie słychać o spektakularnych kontrolach i nałożonych karach - mówi w rozmowie z MarketNews24 Bartosz Tomaszewski, radca prawny w CRIDO Legal. - Urząd dał trochę czasu przedsiębiorcom na przygotowanie dokumentów, ale ten czas właśnie się kończy.

Kontroli można się spodziewać już w lutym, czyli tuż po Dniu Ochrony Danych Osobowych, który został ustanowiony na dzień 28 stycznia.

W trakcie przygotowania (na różnym etapie zaawansowania prac) na półmetku obowiązywania nowych przepisów było 15 kodeksów dobrego postępowania, przy czym w analizowanym okresie 2 wnioski o zatwierdzenie kodeksów wpłynęły do prezesa UODO. Tym samym najbardziej zaawansowane w tworzeniu dobrych praktyk są: branża małych placówkach medycznych oraz banki i rejestry kredytowe.

Reklama

Nad branżowymi kodeksami postępowania z danymi osobowymi pracują przedstawiciele branż kreatywnych, w tym audiowizualnej czy fotograficznej. Generalnie bardzo aktywna jest szeroko rozumiana branża medyczna, marketingowa i finansowa.

Tym samym, to ostatni dzwonek na ewentualne korekty procesów wewnątrz organizacji - komentuje Bartosz Tomaszewski, partner odpowiedzialny za praktykę prawa własności intelektualnej i danych osobowych w CRIDO Legal.

Pobierz darmowy program do rozliczeń PIT 2018

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »