Reklama

Poznaj ukryte funkcje poczty dla firm

Poczta firmowa w domenie to nie tylko narzędzie robiące dobre wrażenie na klientach, ale również wiele ukrytych funkcjonalności. Kopia ukryta, filtry antyspamowe czy możliwość wykonywania kopii bezpieczeństwa – jest tego sporo, a to tylko kilka przykładów. Sprawdź, jakie inne ukryte funkcje pomogą znacznie ułatwić komunikację z klientami.

Ukryte funkcjonalności poczty w domenie:

W każdej poczcie w domenie są tzw. ukryte funkcje, które z pewnością okażą się przydatne przy prowadzeniu małej firmy. Przekonasz się o tym podczas przedłużającej się nieobecności w biurze czy urlopie (autoresponder oraz przekierowanie wiadomości), jak i podczas codziennej korespondencji z klientami (tutaj przyda się choćby opcja kopii ukrytej). Ukryte funkcjonalności poczty w domenie to także dużo większe bezpieczeństwo, zarówno Twoich e-maili (kopie bezpieczeństwa), jak i danych kontrahentów (zgodność z RODO), ale też przejrzystość skrzynki, wpływająca na komfort pracy (filtry antyspamowe). Poczta w domenie dla firm to wreszcie skuteczny sposób na wygenerowanie sporych oszczędności, co jest niezwykle ważne zwłaszcza w dzisiejszym świecie, gdzie koszty pracy są wysokie, ceny energii oraz podatki rosną, a inflacja 

Reklama

Kopia ukryta, czyli UDW. Jak to działa?

W odpowiednim polu wpisujesz adresy e-mail osób, które mają dostać kopię wiadomości, ale nie są jej głównymi adresatami. Pozostaną więc niewidoczni dla pozostałych odbiorców e-maila. W ten sposób unikniesz ujawnienia tożsamości czy innych danych użytkowników. A większa poufność podczas korespondencji to profesjonalne działanie! Zwłaszcza w dzisiejszych czasach, gdzie duży nacisk kładzie się na poufność korespondencji, a wyciek danych osobowych niemal zawsze odbija się szerokim echem w mediach.  

Automatyczna odpowiedź, czyli autoresponder

To bardzo ważna funkcja, z której warto korzystać, jeśli nie masz dostępu do skrzynki pocztowej (np. przebywasz na zwolnieniu lekarskim. To po prostu automatyczna odpowiedź na maile, które przychodzą na Twój adres e-mail. Nadawca otrzymuje w ten sposób jasny komunikat, że przez konkretny czas nie będzie możliwości kontaktu z Tobą. W specjalnym polu, po wybraniu odpowiedniej opcji w ustawieniach, możesz wpisać tekst, który będzie automatycznie wysyłany, np. "Do końca lipca przebywam na urlopie. Na wszystkie maile odpowiem po powrocie". Aby w sprawach niecierpiących zwłoki mimo wszystko klient miał możliwość z kimkolwiek porozmawiać z Twojej firmy, dodaj adres e-mail osoby, która zastępuję Cię w czasie Twojej nieobecności.  


Przekierowania

To równie ważna funkcjonalność, jeśli nie masz chwilowo dostępu do skrzynki pocztowej. Funkcja automatycznie przekierowuje pocztę przychodzącą na adres innej skrzynki e-mail. W przypadku bezpłatnej poczty, najczęściej przekierowanie można ustawić wyłącznie na inny adres u tego samego dostawcy. Mając płatną pocztę dla firm, nie masz już takich ograniczeń. W ten sposób zyskujesz pewność, że żadna istotna wiadomość nie pozostanie bez odpowiedzi - trafi bowiem do innego, wybranego przez Ciebie pracownika. A brak reakcji na wysyłane wiadomości może skutkować pogorszeniem relacji z klientem czy wręcz jego utratę. Lepiej dmuchać na zimne! 

Filtry antyspamowe

To specjalne oprogramowanie, którego zadaniem jest wyeliminowanie nieprzydatnych i niechcianych wiadomości, m.in. treści reklamowych. Mechanizm antyspamowy podzielony został na dwa tzw. filtry: globalny oraz prywatny. Pierwszy z nich jest włączony domyślnie i odsiewa zaśmiecające skrzynkę wiadomości. Z kolei z pomocą drugiego samodzielnie możesz dodawać adresy nadawców do listy kontaktów zablokowanych. Docenisz rozwiązanie, jeśli prowadzisz własną firmę, ponieważ skrzynka pocztowa będzie bardziej czytelna, a ryzyko przeoczenia ważnego maila - ograniczone do zera. 

Kopie zapasowe

O wartości i ogromnym znaczeniu tego rozwiązania przekonasz się dopiero wówczas, gdy stracisz dostęp do danych przechowywanych na poczcie. Kopia bezpieczeństwa umożliwia ich odzyskanie np. gdy hacker włamie się na pocztę. Dlatego ważne jest, aby robić kopie regularnie - zwłaszcza wtedy, gdy prowadzisz bogatą korespondencję z klientami. W Interia Pakiet dla firm kopie wykonywane są każdego dnia. Aby taką otrzymać, wystarczy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta. Kopię bezpłatnie w Interia Pakiet dla Firm można otrzymać raz na 30 dni (każda kolejna jest płatna 50 zł, czyli 61,50zł z VAT). 

Potwierdzenie otrzymania wiadomości

Prowadząc własny biznes z pewnością wysyłasz sporo wiadomości e-mail. Część z nich zapewne jest mniej ważna, ale inne - kluczowe. Jeśli chcesz mieć pewność, że korespondencja dotarła do nadawcy, z pewnością przyda ci się funkcja potwierdzenia otrzymania wiadomości. W Interia Pakiet dla Firm można z niej korzystać bez limitów.

Poczta w domenie, czyli dlaczego warto, jeśli posiadasz własny biznes

  • E-mail to wciąż jedno z najważniejszych narzędzi komunikacji. Poczta w domenie wzbudza większe zaufanie wśród już obecnych oraz potencjalnych klientów i przyczynia się do promocji firmy na zewnątrz.
  • Poczta dla firmy to szansa na podkreślenie własnego profesjonalizmu i pokazanie, że Twój biznes to firma, na którą można liczyć. 
  • Profesjonalna poczta w domenie to skuteczna ochrona przed niechcianym spamem oraz wirusami.

Wszystkie wymienione wyżej funkcje znajdziesz w Interia Pakiet dla Firm, w którego skład wchodzą konto e-mail bez reklam, własna strona www oraz własna domena. Przez pierwszy rok Pakietu kosztuje 9 zł, a następnie 39 zł (bez domeny) lub 99 zł (z domeną). Obecnie jest to najtańsza opcja na rynku, łącząca pocztę i stronę www. 

Zobacz również:

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »