Pozytywna rekomendacja NCBR dla programu sektorowego GameINN
Propozycja programu sektorowego GameINN, stworzona przez Stowarzyszenie Polskie Gry pod kierunkiem CD Projekt i we współpracy z PwC, uzyskała pozytywną rekomendację NCBR do podjęcia prac nad jego ustanowieniem.
Celem GameINN jest wsparcie rozwoju sektora producentów gier wideo poprzez opracowanie i wdrożenie innowacyjnych produktów i technologii o wysokim potencjale komercyjnym i międzynarodowym zasięgu. Projekt utworzenia programu sektorowego został zainicjowany przez Fuero Games w 2013 roku. Propozycja została opracowana przez Stowarzyszenie Polskie Gry skupiające krajowych producentów gier wideo.
- W Polsce istnieje już ponad 200 firm zajmujących się produkcją gier. Ich liczba dynamicznie rośnie, co przekłada się na wzrost zatrudnienia i przychodów. W tej branży, żeby odnieść globalny sukces konieczny jest świeży pomysł, kreatywność i ludzie. A to właśnie innowacje i nowoczesne technologie są motorem napędowym każdej gospodarki, także polskiej, zwłaszcza w czasach spowolnienia gospodarczego - powiedział Adam Kiciński, szef CD Projekt, a zarazem prezes Stowarzyszenia Polskie Gry.
Jak podają autorzy programu GameINN, sektor gier wideo już teraz uznawany jest za ambasadora nowoczesnej Polski, a dzięki wsparciu na prace badawczo-rozwojowe będzie mógł jeszcze skuteczniej konkurować z zagranicznymi twórcami. Ich zdaniem w dłuższej perspektywie realizacja programu sektorowego w obszarze gier wideo ma pozwolić na intensyfikację działalności badawczo-rozwojowej oraz przyczynić się do rozwoju krajowych ośrodków badawczych.
Stowarzyszenie Polskie Gry powstało w 2015 w celu zwiększenia potencjału i innowacyjności polskich producentów gier wideo na arenie globalnej oraz długoterminowego wzrostu konkurencyjności sektora i stałego podnoszenia kompetencji właściwych dla tego sektora. W skład stowarzyszenia wchodzą firmy: 11 bit studios, Artifex Mundi, Bloober Team, CD Projekt, CI Games, Flying Wild Hog, Fuero Games, People Can Fly, Techland, The Farm 51 oraz Vivid Games, które odpowiadają w sumie za 37 proc. produkcji sektora w Polsce i zatrudniają łącznie 35 proc. wszystkich pracowników z branży (dane za 2013).
Propozycja programu sektorowego GameINN powstała pod kierunkiem CD Projekt we współpracy z PwC Polska, które odpowiadało za usługi doradcze, w tym wsparcie merytoryczne projektu oraz przygotowanie studium wykonalności dla uruchomienia programu.