PRCH: W październiku br. centra handlowe odwiedziło 20 proc. klientów mniej niż rok wcześniej

Odwiedzalność obiektów handlowych w październiku br. wyniosła średnio 80 proc. ubiegłorocznego wyniku - podała w czwartek Polska Rada Centrów Handlowych. Rada wskazała, że po wejściu w życie 17 października nowych ograniczeń epidemicznych, odwiedzalność spadła do 73 proc.

Według PRCH, w tygodniu od 12 do 18 października wartość wskaźnika odwiedzalności (PRCH Daily Footfall Index) wyniosła średnio 80 proc. ubiegłorocznej. Wynik jest powtórzeniem rezultatu z wcześniejszego tygodnia (5-11 października) oraz zbliżony do średniego wyniku odnotowanego we wrześniu.

Jak wskazał dyrektor generalny PRCH Radosław Knap, zmiana w stabilnych i przewidywalnych wynikach pojawiła się od momentu wejścia w życie nowych ograniczeń w związku z epidemią, czyli od soboty 17 października. "W ten dzień każde badane centrum handlowe odwiedziło średnio o ponad tysiąc klientów mniej, co oznacza spadek o 9 proc., niż tydzień wcześniej, osiągając 73 proc. ubiegłorocznych wyników" - podał.

Reklama

Jak ocenił, trudna sytuacja epidemiczna hamuje proces odbudowy odwiedzalności w centrach handlowych.

Z danych PRCH wynika, że pomimo mniejszej liczby klientów, sobota nadal jest najczęściej wybieranym przez Polaków dniem tygodnia na zakupy. Uwagę zwraca również wynik odwiedzalności odnotowany przez system PRCH w środę, 14 października. Średnia wizyt była tego dnia tylko o 11 proc. niższa niż w analogicznym dniu ubiegłego roku.

Zaobserwowano niewielkie różnice w wynikach obiektów w podziale na ich wielkość. W zestawieniu z ubiegłorocznymi danymi, małe i średnie centra handlowe poradziły sobie o 5-9 proc. lepiej niż nieruchomości o dużej i bardzo dużej powierzchni - podano.

W podziale na regiony wyniki odwiedzalności były bardzo wyrównane. Wyjątkiem jest region wschodni, który od ponownego otwarcia galerii w maju regularnie notuje rezultaty niższe o kilka punktów procentowych od galerii położonych w innych częściach kraju - czytamy.

Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) jest stowarzyszeniem zrzeszającym ponad 240 firm działających w branży nieruchomości i miejsc handlu oraz usług.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: handel | galerie handlowe w Polsce | sklepy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »