Przedsiębiorcy nie są zadowoleni z podwyższenia płacy minimalnej

Co ósmy przedsiębiorca z sektora małych i średnich firm odczuł skutki wprowadzenia wyższej stawki płacy minimalnej, a prawie połowa firm zetknęła się z wyższymi kosztami usług świadczonych przez zewnętrzne podmioty. Menedżerowie firm nie są zadowoleni ze wzrostu płacy minimalnej.

Badania dotyczące wpływu wyższej płacy minimalnej na przedsiębiorstwa przeprowadziła firma Bibby Financial Services (międzynarodowa firma zajmująca się faktoringiem).

Głównymi czynnikami, które utrudniają rozwój firm są zdaniem 63 proc. respondentów wysokie koszty pracy w tym ubezpieczeń społecznych pracowników, a według ponad połowy (51 proc.) ankietowanych niepewność związana z nowymi regulacjami prawno-podatkowymi.

Wprowadzenie minimalnej stawki godzinowej w wysokości 13 zł i tym samym podwyższenie stawki minimalnej płacy na pewno jest odczuwalne przez firmy z sektora MŚP - komentuje Jerzy Dąbrowski, dyrektor Generalny Bibby Financial Services.

Reklama

Głównym sposobem na zredukowanie kosztów generowanych przez przedsiębiorstwo jest - zdaniem uczestników badania - zmniejszenie zatrudnienia (41,9 proc.), redukcja liczby pracowników (36,4 proc.), wprowadzenie niższej marży oraz podwyższenie cen o wartość kosztów związanych z podwyżką płacy minimalnej.

Mimo podwyższenia minimalnej płacy przedsiębiorcy z optymizmem myślą o nadchodzących półroczu i nie planują dużych zmian kadrowych. Ponad 60 proc. respondentów uważa, że poziom zatrudnienia w ich firmie będzie taki sam, a prawie jedna piąta badanych jest przekonana o tym, że zatrudnienie wzrośnie. Zaledwie 12 proc. firm z sektora MŚP uważa, że poziom zatrudnienia w ich firmach spadnie. (js)

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »