"Puls Biznesu": Polacy chcą firm biało-czerwonych

Polacy uważają, że patriotyzm gospodarczy polega przede wszystkim na preferowaniu w zakupach polskich produktów oraz tworzeniu miejsc pracy - wynika z badania PBS dla "Pulsu Biznesu".

Polacy uważają, że patriotyzm gospodarczy polega przede wszystkim na preferowaniu w zakupach polskich produktów oraz tworzeniu miejsc pracy - wynika z badania PBS dla "Pulsu Biznesu".

30 proc. mieszkańców Polski twierdzi, że najlepiej pomóc naszej gospodarce można kupując produkty polskich firm, a według 29 proc. przez dawanie ludziom zatrudnienia.

Ponadto 19 proc. ankietowanych uznało, jako patriotyzm gospodarczy rzetelne płacenie podatków na rzecz kraju. Dlatego aż 49 proc. Polaków popiera ostatnie działania resortu finansów utrudniającym firmom unikanie opodatkowania (np. przez rejestrowanie działalności w rajach podatkowych).

Trzy czwarte ankietowanych uważa, że firmy powinny działać w interesie narodowym poprzez np. tworzenie nowych miejsc pracy w kraju czy preferowanie rodzimych dostawców.

Reklama

Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej grupie 1011 dorosłych mieszkańców Polski.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: firma | przegląd prasy | patriotyzm | Puls Biznesu | Biało-czerwone
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »