Real walczy o rynek

Do końca 2008 roku Real zamierza mieć 58 funkcjonujących placówek, dzięki przejęciu sieci Geant oraz otwarciu nowych sklepów. Zarząd Real spodziewa się, że zmiany wizualne, w tym logo sklepów, zostaną przeprowadzone do końca tego roku.

Do końca 2008 roku Real zamierza mieć 58 funkcjonujących placówek, dzięki przejęciu sieci Geant oraz otwarciu nowych sklepów. Zarząd Real spodziewa się, że zmiany wizualne, w tym logo sklepów, zostaną przeprowadzone do końca tego roku.

W poniedziałek spółka poinformowała, że przejmie od Casino polską sieć hipermarketów Geant.

"Do października właściwie nic się nie zmieni, ponieważ czekamy na pozwolenia na przejęcie. Punktem zwrotnym będą Święta Bożego Narodzenia, kiedy nastąpi zmiana wizualizacji, m.in. logo sklepów Geant. Natomiast w styczniu przyszłego roku zaczniemy proces transformacji i przebudowy przejętych marketów" - powiedział na konferencji prezes Real Martin Ender.

Wartość sprzedaży operacji Geant firmie Real wyniesie 224 mln euro. Nieruchomości natomiast przejmie za 555 mln euro GE Real Estate.

Reklama

Zamknięcie transakcji jest planowane przed końcem 2006 roku. Real przejmie 19 funkcjonujących już hipermarketów Geant i 7 lokalizacji będących w fazie budowy lub planowania oraz majątek trwały firmy. Real zamierza m.in. zmniejszyć powierzchnię niektórych przejętych sklepów Geant.

"Niektóre formaty będą zmniejszane, ponieważ sieć Geant nie ma dobrej relacji między obrotami, a powierzchnią. Jest to jeden z głównych problemów sieci Geant" - ocenił Ender.

Dodał, że na razie nie ma jeszcze pomysłu, jak Real wykorzysta zaoszczędzoną przestrzeń.

Według prezesa Real, większość przejętych sklepów nie pokrywa się z lokalizacjami Reala, jednak w przypadku 2 ośrodków istnieje niebezpieczeństwo kanibalizacji - w Toruniu oraz w Zabrzu - Gliwicach, gdzie odległość dwóch marketów wynosi około 2 km.

"Przyjrzymy się, jakie są obroty w poszczególnych marketach i wtedy podejmiemy decyzję, co zrobić" - powiedział Ender.

Według niego, dzięki przejęciu sieci Geant, udział Real w rynku hipermarketów pod względem powierzchni handlowej będzie wynosić 28-30 proc. Spółka szacuje też, że obroty spółki powinny zwiększyć się do 1,3 mld euro. W 2005 roku obroty Reala wyniosły 734 mln euro, a Geanta 515 mln euro.

Spółka chce dokończyć budowę rozpoczętych inwestycji, a także otworzyć własne sklepy.

"Do końca 2008 roku liczba marketów pod znakiem Real zwiększy się o 8-10 obiektów. Pod koniec 2008 roku Real zamierza mieć 58 placówek" - powiedział Ender.

Obecnie, sieć Real ma 30 hipermarketów o średniej powierzchni 8,2 tys. m. kw. W przyszłym roku mają zostać otwarte dwa sklepy, których budowę rozpoczął Casino - w Białymstoku oraz w Łomży. Ten ostatni będzie sklepem o mniejszym formacie - poniżej 5 tys. m. kw.

Natomiast bezpośrednio po przejęciu sieci Geant, liczba hipermarketów Real w Polsce wzrośnie do 49 placówek handlowych o łącznej powierzchni sprzedaży 425.000 m. kw. Zatrudnienie w firmie Real wzrośnie do ponad 13.000 pracowników.

Finalizacja transakcji wymaga zgody rady nadzorczej Metro AG oraz urzędu antymonopolowego.

Metro Group jest obecny w Polsce poprzez sieci handlowe: Real, Makro Cash & Carry, Media Markt i Saturn, które łącznie prowadzą 84 placówki handlowe. Obroty koncernu w Polsce w 2005 roku przekroczyły 3 mld euro. W wyniku przejęcia Geant, zatrudnienie w Metro Group w Polsce wzrośnie do ok. 25.000 pracowników.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: metro | Real | logo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »