Reklama

Rzecznik MŚP wnioskuje do wicepremiera Gowina o wsparcie branży beauty

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców Adam Abramowicz zwrócił się z wnioskiem do wicepremiera, szefa MRPiT Jarosława Gowina o wsparcie i możliwość działania branży beauty, czyli salonów fryzjerskich, kosmetycznych oraz salonów tatuażu i piercingu - podało Biuro Rzecznika MŚP.

"Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców Adam Abramowicz w stanowisku skierowanym do Wicepremiera Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii Jarosława Gowina zwrócił się z wnioskiem o wsparcie i możliwość działania branży beauty, m.in. salonów fryzjerskich, salonów kosmetycznych oraz salonów tatuażu i piercingu" - poinformowało Biuro Rzecznika MŚP.

Reklama

Jak wskazał Rzecznik MŚP, działalność ta jest zakazana w pełni, nie istnieją żadne odstępstwa, takie jak np. sprzedaż "na wynos" w restauracjach.

"Bardzo ważne jest, żeby rządowe wsparcie dla tej branży nastąpiło możliwie jak najszybciej" - napisał Rzecznik MŚP.

"Branża beauty nie była zamknięta od 18 maja 2020 to od końca ubiegłego roku, notuje ona bardzo duże spadki przychodów z powodu mniejszego pobytu na jej usługi ze względu chociażby na zakaz organizowania imprez okolicznościowych" - czytamy.

Zdaniem Abramowicza na okres zamknięcia, "niezwłocznie powinny być ustalone warunki wsparcia dla tej branży". "Powinna ona zostać włączona do Tarczy Branżowej oraz dostać możliwość umorzenia całej subwencji z Tarczy Finansowej PFR 1.0" - podkreślił Rzecznik MŚP.

Nie czekaj do ostatniej chwili, pobierz za darmo program PIT 2020 lub rozlicz się online już teraz!

W opinii Rzecznika MŚP, przy uwzględnianiu kodów PKD w mechanizmach pomocowych funkcjonujących w branży fryzjerskiej i pokrewnych "nie można zapomnieć o przedsiębiorcach, którzy, choć nie świadczą usług fryzjerskich czy kosmetycznych to są z tymi usługami ściśle powiązane". To np. sprzedawcy produktów używanych przez zakłady fryzjerskie m.in. farb do włosów.

W ocenie Abramowicza w tarczach powinny być wymienione kody: 47.75.Z - Sprzedaż detaliczna kosmetyków i artykułów toaletowych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach (sprzedaż kosmetyków w salonach); 47.99.Z - Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona poza siecią sklepową, straganami i targowiskami (sprzedaż kosmetyków w salonach); 46.45.Z - Sprzedaż hurtowa perfum i kosmetyków (sprzedaż kosmetyków w salonach; ściśle powiązany łańcuch dostaw); 46.90.Z - Sprzedaż hurtowa niewyspecjalizowana (sprzedaż kosmetyków w salonach; ściśle powiązany łańcuch dostaw).

BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami

Abramowicz zwrócił uwagę, że salony fryzjerskie, kosmetyczne czy tatuażu zawsze były miejscami, w których troszczono się o wysoki standard sanitarny. Epidemia jedynie wzmocniła obowiązujące już wcześniej reżimy, do których to stosowała się zdecydowana większość przedsiębiorców.

"Rozumiejąc argumenty mówiące o trudnej sytuacji w jednostkach ochrony zdrowia należy, tak szybko, jak to będzie możliwie, ponownie otworzyć branże w reżimie sanitarnym. Pozwoli to przedsiębiorcom wrócić do pracy a budżetowi państwa umożliwi oszczędność z tytułu braku konieczności wypłacania dalszych rekompensat za kolejne zamknięte miesiące" - napisał.

***

Dowiedz się więcej na temat: lockdown | polscy fryzjerzy

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »