Tak zwycięża się w digitalu. Nagrody IAB MIXX Awards rozdane!

Już po raz trzynasty zostały wręczone nagrody w konkursie IAB MIXX Awards na najlepsze digitalowe kampanie reklamowe.

Już po raz trzynasty zostały wręczone nagrody w konkursie IAB MIXX Awards na najlepsze digitalowe kampanie reklamowe.

27 listopada podczas uroczystej gali zorganizowanej przez IAB Polska poznaliśmy zwycięzców. Najlepszą kampanią okazał się projekt "Jak TO robić" przygotowany przez Abstra dla firmy Durex, który zdobył nagrodę BEST IN SHOW. Przyznano także trzy złote statuetki.

dla kampanii: "Ekstraklasa Games" w kategorii Games & eSport, "Jak TO robić?" w kategorii Content Marketing oraz "NIE JEM" w kategorii Public Service, non-profit campaign & CSR.

Dwie statuetki (srebro w kategorii Commerce oraz brąz w kategorii i Innovation & Smart Solution) otrzymała również kampania "Cost per ROPO czyli nowe podejście do działań digital" zrealizowana przez METS wspólnie z AdRetail (Grupa Interia.pl) dla sieci sklepów Leroy Merlin.

Reklama

Najczęściej nagradzanymi kampaniami w konkursie IAB MIXX Awards 2019 były: "A co gdyby...?" dla marki OLX oraz "Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni" dla IKEA. Zdobyły one po cztery statuetki.

- Tegoroczne obrady członków jury MIXX Awards to trzy dni intensywnych i burzliwych dyskusji. Przy niektórych kategoriach nie mieliśmy wątpliwości co do wyboru zwycięzcy, w innych zajęło nam to trochę więcej czasu ze względu na wyrównany, wysoki poziom zgłoszonych kampanii. Zdecydowanie w tym roku wyróżnia się nowo powstała kategoria content marketingu, w której mieliśmy najwięcej zgłoszeń. Finalnie postanowiliśmy nagrodzić złotą statuetką trzy kampanie, które według nas wyznaczają trendy w branży. Cieszy nas, że z roku na rok poprzeczka konkursu IAB MIXX jest coraz wyżej i że biorą w nim udział również małe agencje, które robią fantastyczne rzeczy dysponując mniejszymi budżetami. - komentuje Anna Iller, Przewodnicząca Jury MIXX Awards, Branded Content Manager Allegro.

O nagrody IAB MIXX Awards walczyły w tym roku 42 kampanie reklamowe, które otrzymały łącznie 56 nominacji w 16 kategoriach konkursowych. Jury złożone z przedstawicieli agencji, wydawców, domów mediowych i reklamodawców oceniało je jako całość, biorąc pod uwagę zarówno strategię, kreację, wykonanie i wykorzystanie mediów, jak również rezultaty i ROI.

- Dzięki konkursowi IAB MIXX Awards widzimy jak błyskawicznie rozwija się reklama cyfrowa w Polsce. Kampanie, które jeszcze 2-3 lata temu wydawały się niezwykle nowatorskie i nieszablonowe, teraz są pewnym standardem w branży. Firmy widzą, że dzięki internetowi zyskują narzędzia, jakich nie ma w innych mediach. Digital stał się już mainstreamowym rozwiązaniem, który napędza polski rynek reklamy, a granice między offline i online powoli się zacierają. - komentuje Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska - Dla nas, jako organizatorów, ważne jest, że w konkursie IAB MIXX Awards pojawiają się nowe kategorie, które okazują się strzałem w dziesiątkę, co potwierdza liczba zgłoszeń i jakość kampanii.

Nagrody za dokonania

Podczas tegorocznych IAB MIXX Awards przyznano także pięć nagród specjalnych za dokonania. Agencją Roku zostało Saatchi & Saatchi IS, Domem Mediowym Roku - OMD, natomiast Reklamodawcą Roku - BNP Paribas. Człowiekiem Roku został Dawid Szczepaniak (Executive Creative Director i partner w VMLY&R Poland), a Prezes Grupy Wirtualna Polska Jacek Świderski otrzymał Nagrodę Specjalną IAB Polska za całokształt dokonań.

- Nagrody za dokonania przyznajemy osobom i firmom za działania, które stanowią drogowskaz dla branży oraz podnoszą poprzeczkę w dziedzinie marketingu interaktywnego. W tym roku zdecydowaliśmy się przyznać nagrodę specjalną za całokształt dokonań Prezesowi Grupy WP Jackowi Świderskiemu. Nagroda jest uhonorowaniem Jego dotychczasowego dorobku oraz ponadprzeciętnych zasług dla branży interaktywnej. - tłumaczy Włodzimierz Schmidt - Człowiekiem Roku został Dawid Szczepaniak. Doceniliśmy jego pracę m.in. przy kampanii "Ostatni Twój Weekend", która jest jednym z najwybitniejszych projektów marketingowych ostatnich 12 miesięcy.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »