Tesco, Carrefour wymieniają się

Supermarkety Tesco i Carrefour mają zamiar wymienić się kilkoma sklepami. Tesco odda swoje 6 sklepów na Tajwanie w zamian za 11 punktów sprzedaży Careffoura w Czechach i cztery na Słowacji.

Tesco zapłaci także francuskiej firmie 57,4 miliony euro (39 milionów funtów). Oba koncerny postanowiły wyjść z rynków krajów, gdzie ich udziały są małe.

Zaangażowanie w Azję

Tesco, największa grupa w branży supermarketów w Wielkiej Brytanii, posiada swoje sklepy w Tajlandii, Malezji, Korei Południowej i Chinach. Tajwan okazał się krajem, w którym Tesco miało problemy z wejściem na rynek.

Mimo wycofania sieci sklepów z Tajwanu Tesco zapewnia, że wciąż umacnia swoją pozycję w innych azjatyckich państwach. "Nasza pozycja w Azji jest bardzo dobra i wciąż nad nią pracujemy", powiedział dyrektor finansowy Tesco, Andrew Higginson. W tej chwili firma 20% swoich zysków czerpie z punktów sprzedaży umieszczonych w państwach spoza Europy.

Reklama

Dzięki wymianie z Carrefourem, Tesco umacnia swoją i tak silną już pozycję w Europie Środkowo- Wschodniej. Grupa jest w tej chwili obecna w Polsce, Słowacji, Czechach i na Węgrzech.

Carrefour, największa grupa supermarketów we Francji oraz druga pod tym względem na świecie (pozycję lidera ma amerykański Wall-Mart), wycofał się niedawno z rynków Meksyku i Japonii. Pomimo rezygnacji z Meksyku, Carrefour pozostaje największym zamorskim detalistą na rynkach Ameryki Południowej. Obecnie posiada sklepy w Brazyli, Argentynie i Kolumbii. Rynek w Japonii został określony przez dyrektora naczelnego Carrefoura, Jose Luis Durana jako "krótka i droga przygodę". Firma miała trudności z zainteresowaniem japońskich konsumentów swoją ofertą.

INTERIA.PL/BBC NEWS

brak
Dowiedz się więcej na temat: Carrefour | Tesco
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »